برخی بزرگان از انقلابی بودن خسته شدند / مطالب خلاف واقع به امام نسبت ندهید

آیت الله علم الهدی
 امام جمعه مشهد گفت: مایه تأسف است که امروز برخی از بزرگان از انقلاب و انقلابی بودن خسته شده و مسائلی را به خلاف به امام راحل نسبت می دهند.

آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به هفته نیروی انتظامی، این نیرو را محور اقتدار نظام خواند.

مردم در مقابله با بدحجابی تنها منتظر اقدام دولت نباشند

وی در ادامه به سخنان اخیر رییس جمهور در مورد آخرین مرحله بودن برخورد انتظامی در مقابله با بدحجابی اشاره و اظهار کرد: مقابله با بدحجابی یک جریان فرهنگی مردمی است؛ همانطور که وقتی یک ویروس در جامعه منتشر و فراگیر می شود، مردم منتظر اقدام دولت نمی نشینند و خود به مقابله بر می خیزند، در مورد بدحجابی نیز که تجاهر به فسق و به مراتب خطرناک تر است، باید همین گونه به مقابله برخیزند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: اما در مقابله با عده ای که بر بی حجابی اصرار دارند یا با مقاصد سوء مرتکب این گناه می شوند، برخورد انتظامی لازم است.

شعار برائت از مشرکین، حج ابراهیمی را از جریان تحجر نجات داد

امام جمعه مشهد با اشاره به ایام حج واجب، گفت: یکی از بزرگ ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ما، احیای حج ابراهیمی است که با فتوا و ابتکار امام خمینی(ره) مبنی بر وجوب برائت از مشرکین در مناسک حج، این آیین ابراهیمی را از حالت تحجر خارج کرد.

وی افزود: مایه تأسف است که امروز برخی از بزرگان از انقلاب و انقلابی بودن خسته شده و مسائلی را به خلاف به امام راحل(ره) نسبت می دهند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) برائت از مشرکین را عبادتی می دانست که بدون آن حج قبول نمی شود و در این سال های پیروزی انقلاب نیز برائت از مشرکین، در قالب شعار «مرگ بر امریکا» نمود داشته است، حال چگونه می توان گفت امام با این شعار مخالف بوده اند؟

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند، ما به این دولت و رییس جمهور اعتماد داریم چرا که وابسته و رشد یافته در بستر همین انقلاب و امام هستند. اگر در مدیریت خود مصلحت می بینند مشکلات خود را با یک نظام، کمتر کنند باید نهایت دقت را داشته و رهنمودهای رهبری را مورد توجه قرار دهند.

هر گاه دولت ها روی خوش به امریکا نشان دادند، با دهن کجی مریکا مواجه شدند

وی یادآور شد: ما ۶۰ سال است در این کشور از درندگی های امریکای گرگ صفت تجربه داریم. مصدق ۶۰ سال پیش برای این که کشور را از استعمار انگلیس برهاند به دامن امریکا پناهنده و باعث ورود او به ایران شد اما آمریکا در عوض در کمتر از دو سال، علیه او کودتا کردند.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز هر گاه دولت های ما روی خوش به آمریکا نشان داده اند، با دهن کجی، رفتار سخیفانه، جنایت و خیانت امریکا رو به رو شده اند.

وی ابراز کرد: در سال ۱۳۶۹ دو برنامه از سوی دولت سازندگی به نفع امریکا اجرا شد نخست آن که ایران با اعلام بی طرفی در جنگ خلیج فارس، دست امریکا برای حمله به عراق ونجات کویت را باز گذاشت و دوم این که باعث شد حزب الله گروگان های امریکایی خود را آزاد کند. در سال ۱۳۷۳ همین دولت از یک شرکت وابسته به لابی سرمایه داری امریکا برای سرمایه گذاری در ایران دعوت کرد اما امریکایی ها در مقابل، اولین گام تحریم را برداشتند.

آیت الله علم الهدی افزود: در سال های ۸۰ و ۸۱، دولت اصلاحات زمینه ساز ورود امریکا به افغانستان شد اما رییس جمهور امریکا بلافاصله ایران را محور شرارت خواند. همچنین در سال ۱۳۷۹، نامه ای از سوی دولت اصلاحات حاوی برخی توافقات در مسائل غیرقابل حل خطاب به رییس جمهور امریکا نوشته شد اما امریکا نه تنها نامه را تحویل نگرفت بلکه تحریم ها را تشدید کرد.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۸۹ و دولت نهم، اوباما در یک نامه محرمانه به نخست وزیر ترکیه و رییس جمهور برزیل مأموریت داد تا به عنوان میانجی میان ایران و امریکا از ایران بخواهند اورانیوم غنی شده خود را در کشور سومی تحویل داده و در عوض اورانیوم بیست درصد را دریافت کنند اما به محض اعلام آمادگی ایران، گفت این توافق را قبول ندارم و در این هنگام، رییس جمهور برزیل نامه را افشا کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: در همه این موارد هم رهبری ابتدا به دولت ها نصیحت کردند که امریکا قابل اعتماد نیست.

پرسش آمریکا از هلوکاست نشان می دهد تا زمانی که اسرائیل را به رسمیت نشناسیم با ما دشمن است

وی با تأکید بر این که امریکا دشمن قطعی و همیشگی ما است، اظهار کرد: در سفر اخیر دولت به نیویورک، همه دیدیم که رییس جمهور ما با زبان منطقی با امریکا درباره مسائل هسته ای حرف زد؛ اما اینها از او پرسیدند در مورد هلوکاست نظرتان چیست؟ پیام این سوال این است که تا روزی که شما دست از حمایت فلطسین برداشته و اسرائیل را به رسمیت نشناسید ما دست از دشمنی با شما بر نمی داریم.

آیت الله علم الهدی تأکید کرد: شما ملت غیور نیز بر همان موضع مقاومت و پایمردی خود در برابر استکبار ایستادگی کرده و به خاطر مشکلات کوتاه نیایید.

امام جمعه مشهد در خطبه نخست نیز با اشاره به سالروز ازدواج امیرمؤمنان حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بر لزوم دقت در انتخاب همسر و پرهیز از قرار دادن مبالغ سنگین برای مهریه تأکید کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 16