نیازمند تحول اساسی برای معرفی غدیر هستیم

  حضرت آیت‌الله نوری همدانی تصریح کردند: متاسفانه در مساله واقعه غدیر خم و معرفی و تبیین آن کوتاهی شده و ما نیازمند تحولی اساسی، در عرصه فرهنگ سازی برای این مهم هستیم. 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید،  طی سخنانی در دیدار مسئولان و دست‌اندرکاران ستاد بازسازی واقع غدیر از سراسر کشور با اشاره به مطلب فوق اظهار داشتند: مساله و موضوع ولایت و امامت، از اصلی ترین مفاهیم و موضوعات فرهنگ اسلامی است که بی توجهی به آن، خسارات فراوانی را برای امت اسلامی به همراه داشته است.

ایشان همچنین افزودند: اساساً از آغاز تاریخ تاکنون و از زمان حضرت آدم(ع) تا حیات نورانی نبی اکرم(ص)، هر پیغمبری که از جانب خدا آمده، رهبر و جانشین پس از خود را معرفی کرده است.

معظم له ابراز داشتند: مساله جانشینی و رهبری جامعه، آن قدر مهم بوده که خدای متعال هیچ‌گاه زمین را از وجود یک رهبر و ولی عادل و معصوم خالی نساخته است.

ایشان در ادامه با تاکید بر این نکته که مساله غدیر ارتباط تنگاتنگی با هویت و اساس شیعه دارد، خاطرنشان کردند: جریان غدیر موضوع بسیار اساسی و مهمی است که پیامبر(ص) در آن امام علی(ع) را طی آن به عنوان رهبر و جانشین بعد از خود به اذن الهی منصوب کردند و آیه« الیوم اکملت لکم دینکم و…» در همین باره نازل شد، چرا که با نصب ولایت از جانب پروردگار، دین مسلمین کامل گشت و خدا راضی شد که دین مردم، اسلام باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزودند: با این حال، متاسفانه در طول تاریخ اسلام نسبت به مساله غدیر انحرافاتی پیش آمد که نتیجه آن هم این بود که بنی امیه و بنی عباس و …. امامان ما را کنار زدند، این انحراف تا دوران زمان ما و حکومت منحوس پهلوی نیز ادامه پیدا کرد.

 ایشان در ادامه بیان داشتند: این در حالی است که بر اساس آموزه‌های دینی ما پیامبر(ص) و امام معصوم (ع) ولی مسلمین هستند در زمان غیبت امام معصوم(ع) نیز باید نایب او یعنی کسی که از حیث دیانت، عدالت،تقوا و تدبیر در مرتبه بالایی باشد بر سر کار باشد.

این مرجع تقلید تصریح کردند: رهبر جامعه اسلامی فردی چون حضرت آیت الله امام خامنه ای باید باشد که فردی شجاع، عادل، مدیر و مدبر و متقی است و اسلام هم رهبری و حکومت را با این شرط قبول دارد.

ایشان با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی و ایجاد تحول در راستای معرفی هرچه بیشتر و بهتر غدیر و مساله ولایت امیرالمومنین(ع) گفتند: خوشبختانه فرهنگ سازی لازم در مورد واقعه عاشورا صورت گرفته اما باید توجه داشت که غدیر از عاشورا کمتر نیست و باید در کل مملکت نسبت به تبیین بیشتر فرهنگ غدیر تلاش کرد.

معظم له یادآور شدند: البته بی شک چنین کار فرهنگی عمیقی نباید صرفاً منحصر به کشور ما باشد بلکه ما باید از طریق سفارتخانه ها و رایزنی های فرهنگی خود به اشاعه فرهنگ غدیر در جهان امروز مبادرت بورزیم.

ایشان با بیان این که دلیل اصلی عقب ماندگی ها و مشکلات امروز جهان اسلام به خاطر نادیده گرفتن غدیر است، ابراز داشتند: امام خمینی(ره) در زمانه ما مساله غدیر و ولایت را احیا کرد و امروز اگر می بینیم که در کشورهایی چون لیبی، بحرین، یمن، اردن، عربستان و … مشکلات  گرفتاری‌ها و ظلم‌های بسیاری وجود دارد، به خاطر بی توجهی به مساله ولایت و نداشتن ولی فقیه آگاه و عادل است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 8