اجرای ناصحیح طرح عفاف و حجاب موجب دین‌گریزی می‌شود

دولت باید اجرای طرح عفاف و حجاب را از ادارات آغاز نماید، نه اینکه این وظیفه را تنها بر عهده نیروی انتظامی بگذارد و خود از اجرای آن شانه خالی کند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین حق جو  با انتقاد از وضع کنونی عفاف و حجاب در جامعه، گفت: تولیان برخورد با بدحجابی باید علاوه بر آگاهی‌های دینی، به مسائل امر به معروف و نهی از منکر آشنا باشند و از طرفی، نحوه برخورد با متهم، مجرم و فرق این دورا بدانند؛ چرا که تعامل با هریک از این ها نیاز به یک روش شناسی و آگاهی خاص دارد.

رییس مرکز مشاوره حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) ادامه داد: عدم آگاهی کافی و برخورد ناصحیح در حوزه اجرای عفاف و حجاب، باعث تربیت تحمیلی می شود که نتایج منفی از جمله طغیان، نفاق و یا دین گریزی را در پی خواهد داشت.

وی، نقش فرهنگ سازی صحیح توسط رسانه‌ها و دستگاه‌های ذی ربط را مهم ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: در مرحله اول گسترش طرح حجاب و عفاف در جامعه، بایدآسیب های ارتباط نامشروع با نامحرم، دوستی های خیایانی و مسائلی از این قبیل به خوبی برای مردم به ویژه جوانان تبیین شود و مسیر بندگی خدا را به آنان یادآوری کنیم، در مرحله بعد نیز نیروی انتظامی و دستگاه های مسئول باید با کسی که عمدا حدود الهی را رعایت نمی کند و باعث گسترش فساد در جامعه می شود، برخورد جدی نماید.

این کارشناس حوزوی با انتقاد از هنجار شکنی و رعایت نکردن ارزش های اسلامی در بعضی از فیلم ها و سریال های تلویزیونی، گفت: بعضی از فیلم ها و برنامه های سیما اثرات بدی در جامعه دارد و باعث تضاد تربیتی در بین مردم می شود، مسئولین صدا و سیما باید از تولید این گونه برنامه ها جلوگیری نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین حق جو در تبیین نقش دولت و مسئولین در گسترش حجاب و عفاف در جامعه، خاطر نشان کرد: دولت باید اجرای طرح عفاف و حجاب را از ادارات آغاز نماید، نه این که این وظیفه را تنها به عهده نیروی انتظامی بگذارد و خود از آن شانه خالی کند.

وی، معرفی الگوهای عفاف و حجاب و شخصیت های بزرگی مثل حضرت زهرا(س) و زینب کبری (س) و برگزاری جشنواره حجاب و عفاف را ضروری دانسته و گفت: زنان و دختران جامعه اسلامی با الگو برداری از سیره این بزرگواران، بهتر می توانند به وظایف خود عمل کنند.

 






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 2 =