رفتارهای اخیر دولتمردان آمریکایی ثابت کرد آنها قابل اعتماد نیستند

  حجت‌الاسلام ماندگاری با تاکید بر خباثت ذاتی آمریکایی‌ها، گفت: همان‌گونه که دیدیم استکبار بار دیگر خباثت خود را نشان داد و سخنان همیشگی رهبر معظم انقلاب مبنی بر قابل اعتماد نبودن آمریکایی‌ها دنیا را متوجه کرد که ایشان مسائل را با نور خدا می‌بیند.حجت‌الاسلام محمد مهدی ماندگاری، عضو هیأت رییسه مؤسسه روایت سیره شهدا شامگاه شنبه در مراسم وداع با شهید گمنام که در مجتمع شهید صدوقی قم برگزار شد، ریشه ولایت‌پذیری شهدا را در اولویت‌پذیری آن‌ها دانست و گفت: شهدا فهمیدند که اولویت عالم ولایت است.

وی ادامه داد: خدا، پیامبر(ص)،‌ ائمه(ع) و فقها اولیای مردم هستند، شهدا تسلیم امر امام راحل بودند، اطاعت از امر امام خمینی(ره) در جبهه‌ها موج می‌زد و وقتی به این بزرگواران گفته می‌شد فلان حرف فرموده امام امت است با جان و دل پذیرفته و می‌گفتند حرف امام خمینی(ره) حرف خداوند متعال است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که باید تسلیم محض امر ولی زمان شد، اظهار داشت: امروز متأسفانه برخی از عمامه به سرها در برابر سخنان ولی خدا موضع می‌گیرند و می‌گویند باید این سخن را بررسی کنیم آیا درست است یا خیر؟.

وی افزود: ولی با نور خدا می‌بیند، بسیاری از تحلیلگران سیاسی می‌گفتند ما باید در برابر برخی‌ از قدرت‌ها نرمش نشان دهیم در حالی که این افراد اهل نرمش نبوده و ولی زمان نیز فرموده بودند«من به این افراد خوش بین نیستم».

حجت‌الاسلام ماندگاری رفتارهای دوگانه و متناقض اخیر دولتمردان آمریکایی را مؤیدی بر غیر قابل اعتماد دانستن آنان ارزیابی و خاطرنشان کرد: همان‌گونه که دیدیم استکبار بار دیگر خباثت خود را نشان داد و سخنان همیشگی رهبر معظم انقلاب مبنی بر قابل اعتماد نبودن آمریکایی‌ها دنیا را متوجه کرد که ایشان مسائل را با نور خدا می‌بیند.

وی یادآور شد: ولایت به وسیله امداد غیبی گره‌ها را باز می‌کند، ای کاش در انقلاب نیز همه افراد تسلیم ولایت بودند، آیت‌الله بهاء الدینی هر چند از مقام معظم رهبری چندین سال بزرگتر بودند ولی وقتی ایشان به رهبری رسیدند در برابر رهبر خود تواضع کردند.

عضو هیأت رییسه مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این‌که ولی امیرمؤمنان(ع) در بعد رفتاری و نظری پیامبر(ص) بودند، گفت: امام علی(ع) پا جای پا رسول خدا(ص) گذاشتند، ولایت شوخی نیست بلکه حریم الهی است.

وی افزود: شهدا مدرک حوزه و دانشگاه نداشتند ولی تسلیم امر ولی خود بوده و سعی می‌کردند سخن ولی روی زمین نماند، متأسفانه امروز بسیاری از افراد راست راست نگاه می‌کنند در حالی که سخن ولی زمین مانده است، ولایت به سن افراد بستگی ندارد و فرد باید تسلیم محض ولی خود باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیات قرآن کریم، عنوان کرد: اگر فرد در تمام چارچوب‌های زندگی خود تقوا را رعایت کند از آسمان و زمین برکت بر او نازل می‌شود، شهدا از برکت و کرامت بی‌نهایتی برخوردار بودند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهدا دارای مقام شفاعت هستند و باید تلاش کنیم تا مردم را با سیره این بزرگواران آشنا کنیم چرا که این‌ افراد مورد توجه خداوند متعال هستند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 8