آیت الله علم الهدی: استکبارستیزی ملت ایران غیرقابل نظرسنجی است

آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد
امام جمعه مشهد گفت: این که عده ای عناصر لائیک و بی اعتقاد که اسلامشان، تشریفاتی است، زمزمه های مسمومی را مبنی بر نظرسنجی درباره رابطه با آمریکا مطرح می کنند، بی معنا و غیرقابل قبول است چرا که استکبارستیزی به عنوان اصل نخست انقلاب که هزاران شهید داشته است، اصولا قابل نظرسنجی نیست.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، امروز در خطبه های نماز عید سعید قربان در حرم مطهر امام رضا(ع)، این عید را عید لقاء الله دانست و گفت: نتیجه مناجات و راز و نیازهای شما در عرفه، غفران الهی و لقاء الله در عید قربان است.

وی افزود: خداوند در عید قربان، دو نماد برای لقاء الله معرفی می کند؛ حضرت ابراهیم(ع) که پس از مراحل و آزمایشات سنگین بندگی خدا به این مقام نائل شد و اوج دل بریدن او از غیرخدا و حتی عزیزانش، در هنگام ذبح اسماعیل بود که ثابت کرد در برابر خداوند هیچ موجودیتی برای خود قائل نیست و حضرت موسی(ع) که چهل شب به میقات خدا رفت و در نهایت خداوند با خطاب «إنّی أصطفیتک علی الناس برسالاتی و بکلامی» که اوج دلدادگی موسی(ع) بود، او را پذیرفت چرا که «اصطفاء» به معنای انتخاب کردن برای خود است.

 

شرط قرب خدا، گذشتن از غیر خدا است

آیت الله علم الهدی در توضیح این که چرا عید لقاء الله را عید قربان می نامند، اظهار کرد: دلیل این امر این است که خداوند می خواهد به ما یادآوری کند که به لقاء الله نائل نمی شوید مگر آن که همه چیزتان را در راه خدا قربانی کنید؛ وقتی همه چیز را دادید باید عید بگیرید زیرا وابستگی به غیرخدا مانع لقاء الله است.

امام جمعه مشهد در خطبه دوم نیز گفت: علت این که ابراهیم(ع) و موسی(ع) به عنوان دو بنده حق به مقام قرب خدا نائل شدند و اکنون پس از گذشت چندین هزار سال به عنوان نمونه بارز لقاء الله معرفی می شوند، استکبارستیزی آنان است؛ حضرت ابراهیم(ع) شخصا بت های کعبه را شکست و تا آخر عمر از هر طریقی با طاغوت مبارزه کرد.

 

استکبارستیزی در انقلاب اسلامی یک اصل تغییرناپذیر و غیرقابل نظر سنجی است

وی با اشاره به آیه شریفه «إذهب إلی فرعون إنّه طغی» ابراز کرد: اولین مأموریت حضرت موسی(ع) نیز مانند همه انبیای الهی، استکبارستیزی بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که اصل استکبارستیزی در انقلاب اسلامی ما یک اصل تغییرناپذیر است، گفت: این که عده ای عناصر لائیک و بی اعتقاد که اسلامشان، تشریفاتی است و قائل به حاکمیت دین در زندگی بشر نیستند، زمزمه های مسمومی را مبنی بر نظرسنجی در مورد رابطه با آمریکا مطرح می کنند، بی معنا و غیرقابل قبول است چرا که استکبارستیزی به عنوان اصل نخست انقلاب که هزاران شهید داشته است، اصولا قابل نظرسنجی نیست.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در راستای انقلاب کربلا و معلم آن نیز معلم انقلاب است بنابراین همان گونه که محور انقلاب کربلا، استکبارستیزی بود و ۷۲ تن تا پای جان و تکه تکه شدن در این میدان ایستادند، محور انقلاب ما نیز استکبارستیزی است و ما هم حتی اگر ۷۲ تن باشیم در کنار رهبر خود تا لحظه شهادت ایستادگی می کنیم اما نمی گذاریم استکبارستیزی تمام شود.

آیت الله علم الهدی اضافه کرد: در خاطرات کسی که در زمان امام خمینی(ره) از مسؤولان بوده آمده است«برحسب برخی مصالح عده ای به امام پیشنهاد دادند شعار مرگ بر شوروی از صداوسیما حذف شود و با موافقت ایشان، این شعار از صدا و سیما حذف شد». اما باید توجه داشت که حذف این شعار تنها از صداوسیما بود نه از متن جامعه ضمن این که این حذف تنها مربوط به شعار مرگ بر شوروی بود نه مرگ بر آمریکا.

وی افزود: برخی با این حرف ها می خواهند جاده ورود آمریکا به ایران را بار دیگر باز کنند اما خیالی باطل است؛ این که یک عده جیره خوار امریکا و مزدور استکبار روزنامه راه انداخته و با سوءاستفاده از فضای باز کشور و عکس این مسؤول را چاپ می کنند و ذیل آن می نویسند امام فرموده اند، می شود شعار «مرگ بر آمریکا» را حذف کرد، دروغ و افترا است.

 

اعلام خطر امام خمینی نسبت به حذف شعار مرگ بر امریکا

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرازهایی از پیام امام خمینی(ره) به حج ابراهیمی که در آن خطاب به روحانیان مزدور تأکید می کنند که «برائت از مشرکن و شعار «مرگ بر امریکا» تأسی از امر خدا ورسول خدا(ص) است، یادآور شد: امام خمینی(ره) در جای دیگر نسبت به حذف شعار «مرگ بر امریکا» اعلام خطر کرده و می فرمایند«خط این بود که اصلا امریکا منسی شود، یک عده شوروی را مطرح کردند تا امریکا فراموش شود…».

 

تا وقتی آمریکا مستکبر است ما سرسخت ترین دشمنان او هستیم

وی گفت: امروز دولت تصمیم گرفته از ظرفیت دیپلماسی و مذاکره در برابر این درّنده ای که هیچ یک از اصول انسانی را رعایت نمی کند، استفاده کند ما هم دعا می کنیم خدا کمکشان کند؛ اما این هرگز به معنای دست برداشتن از استکبارستیزی نیست.

آیت الله علم الهدی تأکید کرد: تا روزی که آمریکا مستکبر است این مردم به عنوان سرسخت ترین دشمن آمریکا پای شعار«مرگ بر آمریکا» ایستاده اند.

گفتنی است، سخنان آیت الله علم الهدی در خصوص استکبارستیزی بارها با شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «حسین حسین شعار ماست؛ شهادت افتخار ماست» و «الله اکبر؛ خامنه ای رهبر» از سوی حاضران حمایت می شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 1 =