روند تحقق مطالبات رهبری در حوزه کند است/ محدود کردن حلقه مدیریتی به صلاح نیست

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی
  نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی مسؤولان حوزه علمیه قم، روند تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه‌ را کند ارزیابی و تاکید کرد که محدود کردن حلقه مدیریتی در حوزه های علمیه به صلاح نیست.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سومین سالگرد سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب به قم و مطالبات ایشان از حوزه‌های علمیه، گفت: با همه تلاش‌های صورت گرفته از سوی مسؤولان حوزه علمیه، انتظاراتی که از مسؤولان حوزه در رابطه با نقشه راهی که رهبری در رابطه با ایجاد تحول در حوزه‌های علمیه از نظر مدیریتی، آموزشی و متون درسی ترسیم کردند، فعالیت چشمگیری صورت نگرفته است.
وی با بیان این‌که مسؤولان حوزه علمیه با تشکیل میزگردها، همایش ها و جلساتی در پی تحقق مطالبات رهبری هستند، ابراز کرد: اما متأسفانه هنوز نتیجه لازم و در خوری به چشم نمی‌خورد.
نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه‌های علمیه به حق مطالبه قاطبه حوزویان است، افزود: مسؤولان حوزه بهتر می‌توانند در این زمنیه پاسخگو باشند که بر اساس آمارها و جلساتی که در زمنیه تحقق مطالبات رهبری تشکیل داده‌اند آیا به راهکار عملی برای اجرایی و عملیاتی کردن این مطالبات رسیده‌اند یا نه؟
حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی ادامه داد: قضاوت کردن در این مورد راحت است و می‌توان ادعا کرد به خواسته‌های رهبری از حوزه‌های علمیه جامعه عمل پوشیده نشده و مطالبات به قوت خود باقی است.
استاد سطح عالی حوزه علمیه قم خواستار فعالیت بیشتر مسؤولان حوزه و تشکیل لجنه‌ها و کارگروه‌های کارآمد برای پیگیری مجدانه در جهت تحقق مطالبات رهبری و قاطبه حوزویان شد.
وی در ادامه نارسایی‌های موجود در بدنه حوزه و به ویژه در رده‌های مختلف مدیریتی را از آسیب‌ها و موانع تحقق مطالبات رهبری ذکر کرد و افزود: وجود اختلاف سلیقه‌ها و عدم وجود قول‌الفصلی که بتواند این اختلاف سلیقه‌ها را در مسیر واحد قرار دهد از دیگر مشکلات است.
نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: انجام موازی کاری‌‌های فراوان، به دنبال آمار و ارقام بودن و صرفا در اختیار گذاشتن یک سری اطلاعات و تشکیل جلسه‌ها و همایش‌ها و اکتفا کردن به همین مرحله آسیب بسیار جدی و بزرگی است که مانع از عملیاتی شدن مصوباتی است که در این جلسات به تصویب می‌رسد.
حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی عدم استفاده از سلایق مختلف، افکار نخبه‌ها، بزرگان، زعما، دلسوزان و اساتیدی که در حوزه علمیه تربیت یافته و در تلاش برای پویا کردن حوزه‌ها از هیچ کوششی فروگذار نیستند را از دیگر موانع و آسیب‌ها خواند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان این‌که محدود کردن حلقه مدیریتی به صلاح حوزه علمیه نیست، گفت: این امر سبب می‌شود که تنها پیرامون خود را ببینیم و از طرح‌ها، ‌اندیشه‌ها و نقشه‌های دیگران در جهت تحقق مطالبات رهبری بی بهره بمانیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + 9 =