نماینده رهبر انقلاب در امارات: مبارزه با افراطی‌گری دغدغه همه کسانی است که به بیداری اسلامی دل بسته‌اند

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با تأکید بر لزوم پرهیز از افراطی گری در جریان بیداری اسلامی، گفت: مبارزه با افراطی گری و عواقب جبران ناپذیر آن باید دغدغه همه کسانی باشد که به بیداری اسلامی دل بسته اند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی، نماینده مقام معظم رهبری در امارات، شامگاه یکشنبه در همایش غدیر و بیداری اسلامی در محل بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که می فرمایند: « بیداری اسلامی محصول احساس شخصیت کردن امت اسلامی است»، افزود: بیداری اسلامی باران رحمت امت اسلامی را به خیزش واداشت، اما دشمن با تزریق افراطی گری این جریان را به سمت لیبرالیسم و سپس به سوی سکولاریسم هدایت کرد.

 

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران به کشورهایی چون هند و چین جرأت بخشیده تا احساس شخصیت و هویت کرده در مقابل قدرت های بزرگ جهان اظهار وجود کنند؛ ما مدیون شهدا و انقلاب هستیم؛ آیت الله سیستانی می فرمایند: انقلاب اسلامی ایران تاثیری عمیق، گسترده و جهانی داشت؛ سال ها باید بگذرد تا ملت ها به تاثیر آن پی ببرند.

 

دشمن بیداری اسلامی را به سمت افراطی گری سوق داد

امام جمعه دبی در مورد وضعیت کنونی کشور مصر اظهار کرد: با لطف خداوند متعال حسنی مبارک سقوط کرد اما پس از آن با افراطی گری و تندروی هایی که از طرف مرسی و گروه های دست اندرکار اعمال شد، مسیر بیداری اسلامی به سمت و سویی برده شد که افرادی که حاضر بودند در زمان انقلاب جان خود را فدای این مسیر و حرکت کنند، از این جریان فاصله گرفتند.

 

افق آینده بیداری اسلامی به ساحل پیروزی نزدیک است

وی با بیان این که افق آینده بیداری اسلامی به ساحل پیروزی نزدیک است، افزود: جریان بیداری اسلامی با طرح و نقشه های دشمن منحرف نخواهد شد؛ حرکت های اجتماعی دو سرنوشت دارند، گاهی مانند انقلاب اسلامی ایران به پیروزی می رسند، گاهی این جریان ها مخفی و پنهان باقی می مانند و این به این معنا نیست که به طور کلی از بین بروند، بلکه مدتی پنهان و مخفی می شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین مدنی تصریح کرد: زمانی که انقلاب اسلامی ایران در سال ۴۲ به نتیجه نرسید، امام خمینی(ره) فرمودند: «نهضت اسلامی باقی است، خداوند تعهد کرده است دینش را حفظ کند و حفظ می کند.»؛ جریان بیداری اسلامی مانند بذری است که پاشیده شده و نهالی سر بر آورده، دشمن طرح و نقشه هایی برای این جریان کشیده و فشارهایی را وارد آورده است اماریشه زنده است و دوباره جوانه می زند.

 

نماینده ولی فقیه در امارات با انتقاد از مسلمانان اهل سنت و شیعه که در ابراز عقاید خود افراطی گری می کنند، گفت: مسأله مبارزه با افراطی گری به عنوان نکته بسیار مهم باید دغدغه همه کسانی باشد که به بیداری اسلامی دل بسته اند چرا که این امر، خسارت و بدبختی ثمره ای ندارد. آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) فتوا دادند توهین به بزرگان اهل سنت حرام است.

 

وی با اشاره به روایت امام رضا(ع) که می فرمایند:«شیعه کسی است که از ما متابعت کند»، خاطرنشان کرد: افراطی گری موجب جدایی، اختلاف، درگیری و مسلمان کشی شده و به نفع دشمن و صهیونیست ها است. قمه زدن واجب نیست.

 

برای مقابله با کفر جهانی، مشترکات اهل سنت و شیعیان را مورد تاکید قرار دهیم

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با بیان این که برای مقابله با صهیونیست و کفر جهانی، مشترکات اهل سنت و شیعیان را مورد تاکید قرار دهیم، اظهار کرد: عید غدیر، تنها مخصوص شیعیان نیست، هم شیعه و هم اهل تسنن واقعه غدیر خم را قبول دارند، تنها در تفسیر آن اختلاف دارند. ما با پایبندی به اعتقاد ولایت و خلافت بلافصل حضرت علی(ع) و برائت قلبی نسبت به دشمنان اهل بیت (ع) می توانیم عید غدیر را جهانی مطرح کرده و بر مشترکات و وحدتمان با اهل تسنن تاکید کنیم.

 

وی در پاسخ به این پرسش که رهبری چه نقشی در جریان بیداری اسلامی دارد، یادآور شد: رهبری در جریانات اجتماعی نقش حائز اهمیتی دارد؛ در نهضت انقلاب اسلامی ایران، از ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ تا بهمن ۱۳۵۷ ، زمان لازم بود تا ذهن ها برای رهبری امام خمینی(ره) عمومیت پیدا کرد. بلوغ فکری در مردم باید ایجاد شود تا آمادگی پذیرش رهبر در جامعه ایجاد شود.

 

نماینده ولی فقیه در امارات در مورد نحوه ارتباط با آمریکا گفت: این ارتباط بستگی به نحوه برقراری آن دارد. رهبر معظم انقلاب فرمودند: «ارتباط به گونه ای باشد که مصلحت همراه با عزت و حکمت را در پی داشته باشد. ارتباط نباید به گونه ای باشد که منجر به پذیرفتن ذلت باشد.» با در نظر گرفتن این نکته که رییس جمهور آمریکا تقاضای ملاقات با جمهوری اسلامی ایران را داشته و آقای روحانی رد کرده، ارتباطی که اکنون برقرار شده، مثبت است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 8 =