علمای اهل سنت واکنش نشان دهند”شیعه کشی” سالانه در محرم

نکته غم انگیز ماجرا این است که این حملات تروریستی علیه عزاداران حسینی ، به وسیله افرادی انجام می شود که به شدت داعیه مسلمانی دارند و حتی به نیت قرب الهی ، به خود بمب می بندند و به میان سوگواران نوه رسول خدا (ص) می روند تا خود و آنها را یکجا بکشند!

عصرایران – ایام عزاداری امام حسین (ع) ، امسال نیز در برخی از نقاط دنیا ، با حوادث تروریستی علیه عزاداران همراه بود.

در پاکستان ، بر اثر بمبگذاری در میان عزاداران ، دستکم ۲۶ نفر کشته و مجروح شدند که در میان آنها ، ۲ کودک نیز وجود داشت.
در یمن نیز تروریست ها ، با بمب و گلوله ، به عزاداران حمله کردند و در عراق نیز ، چند زن تروریست در حالی که سعی داشتند با مواد غذایی سمی به عنوان “نذری” ، عزاداران را از پای دربیاورند ، دستگیر شدند. همچنین دو بمب نیز قبل از آن که در مسیر عزاداران حسینی در استان بابل عراق منفجر شوند ، خنثی شدند.

این ، البته اولین سالی نیست که شرکت کنندگان در آیین بزرگداشت سلاله پیامبر اسلام (ص) مورد حملات تروریستی قرار می گیرند و به خاک و خون کشیده می شوند. همین پارسال بود که در یک عملیات انتحاری در افغانستان ، ۳۰ نفر جان خود را از دست دادند و لشکر جنگهوی ، مسوولیت آن را پذیرفت کما این که امسال هم طالبان پاکستان ، مسوولیت حمله خونین به عزاداران حسینی در این کشور را بر عهده گرفته است.

حمله به عزاداران حسینی (ع)

نکته غم انگیز ماجرا این است که این حملات تروریستی علیه عزاداران حسینی ، به وسیله افرادی انجام می شود که به شدت داعیه مسلمانی دارند و حتی به نیت قرب الهی ، به خود بمب می بندند و به میان سوگواران نوه رسول خدا (ص) می روند تا خود و آنها را یکجا بکشند!

حال سؤال این است که آیا این تروریست های ضدشیعی ، به طور سرخود و بر مبنای دیدگاه های شخصی چنین جنایاتی را مرتکب می شوند یا آن که آنان ، دانش آموختگان مکاتب خاصی هستند؟
پاسخ را باید در مدارس دینی وابسته به طالبان در پاکستان جست و جو کرد ، جایی که افراط گرایی دینی تئوریزه می شود و از نوجوانان و جوانان فقیر و خداجو ، تروریست هایی خشن ساخته می شود که قرار است با کشتن انسان ها ، به بهشت بروند و حورالعین ها را در آغوش کشند!
هر چند که این افراط گرایان مسلمان ، عمدتاً مسلمان کشی می کنند و به عنوان مثال در عرصه های تقابل با صهونیست ها خبری از آنان نیست ، و این ، خود جای تحلیل جدا دارد ولی آنچه دراین نوشتار بدان می پردازیم ، انتظاری است که از علمای اهل سنت می رود.

واقعیت این است که هیچ کدام از مذاهب اسلامی ، کشتار افراد بی گناه را تجویز نمی کنند و از این منظر ، شیعه کشی ، جایی در اصول ینیادین مذهب اهل تسنن ندارد کما این که دعوت به برادری و وحدت نیز از آموزه های تشیع در تعامل با دیگر فِرق اسلامی است.

با این حال ، به ویژه در سال های اخیر ، گروه هایی با سوء استفاده از نام اهل سنت ، دست به جنایاتی می زنند که نه تنها سنیان ، که اساساً اسلام و مسلمانان را در جهان بدنام می کنند و نمونه بارز این توحش ها ، کشتار بی رحمانه و همه ساله زائران و عزاداران امام حسین (ع) است.
سکوت یا کم عملی علمای اهل سنت در برابر این جنایت ها ، میدان ابتکار را به دست کسانی داده است که به نام سنت رسول الله (ص) ، پیروان رسول الله (ص) را به خاک و خون می کشند و تخم نفرت را در جهان اسلام می کارند.
ازاین رو ، ضمن تفکیک اقدامات این جنایتکاران از اهل سنت واقعی ، از علمای سنی در سراسر جهان انتظار می رود در برابر این اقدامات ضدانسانی و ضداسلامی ، موضع صریح و قاطع بگیرند و تلاش خود را معطوف به پاکسازی حریم دین خدا از وجود تروریست هایی کنند که پنجه در چهره رحمانی اسلام افکنده اند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 7 =