آیت الله العظمی مکارم شیرازی : فضائل علی (ع) غرب و شرق عالم را فراگرفته است

emam-ali01
  حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به تحرکات وهابیت علیه شیعه، به دلیل ضعف منطق آنان، گفتند: امروز شرق تا غرب عالم را فضائل علی علیه السلام و فرزندان پاکش فراگرفته است.
معظم له هم‌زمان با شب عید غدیر خم  در مراسم جشن غدیر که در مسجد مقدس جمکران برگزارشد، با اشاره به اسناد غدیر خم، اظهارکردند: اسناد این روز و واقعه بزرگ به حدی زیاد است که هیچ کس قدرت انکار آن را ندارد؛ این اسناد به حدی است که حتی مخالفان را نیز ساکت کرده است.

ایشان افزودند: آنهایی که می گویند معنی «من کنت مولاه» ، دوست است، نه مولا و سرپرست، آیا از نظر عقلی این سوال را می توانند جواب بدهند که چه دلیلی داشت که پیامبر صلی الله و علیه و آله در آن بیابان خشک و بی آب و علف و در آن گرمای طاقت فرسا که عده‌ای لباس‌های خود را زیر پا گذاشتند تا حرارت زمین پاهایشان را نسوزاند، مردم را جمع کند و بگوید علی دوست من است و او را دوست بدارید؟ آیا این سوال پیش نمی‌آید که واقعا تا این حد این مساله بی اهمیت بوده که پیامبر(ص) چنین مقدمه چینی کند؟

این مرجع تقلید تصریح کردند: بر طبق روایات اهل سنت، خلیفه دوم پس از غدیر به امام علی علیه السلام تبریک گفته و او را مولا خطاب کرده است.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی اظهارکردند: آیه ۶۷سوره مائده یکی از آیات صریح ولایت است که از نظر عقلی هیچ تفسیر دیگری نمی شود برای آن ذکر کرد؛ آنجا که خداوند می فرماید که «ای پیامبر ابلاغ کن آنچه را به تو نازل کردیم» تا آن زمان تمام احکام دین توسط پیامبر(ص) بیان شده بود و حال باید دید که چه موردی باقی مانده بود که اگر پیامبر(ص) آن را ابلاغ نمی‌کرد رسالتش ناقص می‌ماند.

ایشان گفتند: مفسران اهل سنت در تفسیر این آیه، وامانده‌اند، اما مفسران شیعه دست پر هستند و می‌گویند ولایت مکمل نبوت است و هیچ تفسیری جز ولایت برای این آیه پیدا نمی‌شود و منطق شیعه، منطقی قوی و محکم است.

این مرجع تقلید در ادامه تصریح کردند: امسال بیش از شش میلیون جلد کتاب ضد شیعه در بین حجاج توسط سعودی‌ها، توزیع شد و مشخص است که آنها از منطق و نفوذ عقلانیت و منطق و معنویت شیعه ترسیده اند که این کارها را می کنند و سعی می کنند با دروغ و فریب دادن مردم، کارهای خود را پیش ببرند.

ایشان با ذکر این مطلب که هیچ کاری با دروغ پیش نخواهد رفت، یادآورشدند: خرسندیم که امروز شرق تا غرب عالم را فضائل علی علیه السلام و فرزندان پاکش فراگرفته است؛ این در حالی است که  ۷۰ سال دستگاه بنی امیه لعن بر علی علیه السلام را بر روی منابر اجبار کرده بودند، ولی امروز مشاهده می‌کنیم که مرقد فرزند سه ساله امام حسین علیه السلام چه شکوه و عظمتی دارد و بر سر تشکیلات بنی امیه چه آمده است؛ قبر آنها ویران و با خاک یکسان است و حتی کسی هم نمی داند که آن پادشا هان ظالم کجا هستند ولی یک کودک سه ساله زائران میلیونی دارد.

معظم له در ادامه بر لزوم همگانی شدن امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرده و گفتند: وقتی دعاها و حاجات مستجاب نمی شود، باید ریشه آن را در غفلت های خود که همانا غفلت از امر به معروف و نهی از منکر است بیابیم و نه چیز دیگری؛ امر به معروف و نهی از منکر در کنار توبه و غذای حلال سه شرط اصلی برای استجابت دعا هستند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 8 =