واکنش آیت الله نوری همدانی به انتشار مقاله موهن روزنامه بهار/ اسلام عربستان اسلام آمریکایی است

درس خارج فقه آیت الله نوری همدانی در مسجد اعظم قم
 حضرت آیت الله نوری همدانی با ابراز تاسف شدید از اهانت صورت گرفته به مقدسات دینی در یک روزنامه اصلاح طلب، این حرکت را محکوم و تاکید کرد که چرا باید در یک مملکت دینی و اسلامی عده ای بی خبر به خود اجازه قلم فرسایی در حوزه مسائل دینی را بدهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به ایام محرم الحرام و فرصت تبلیغی طلاب و روحانیان، توصیه هایی به مبلغان ارائه کرد و گفت: هر فردی که در خود توانایی لازم را می بیند باید در ایام محرم به تبلیغ دین بپردازد و وظیفه خود را به درستی انجام دهد.

وی با تاکید بر این که باید پیام مکتب عاشورا و امام حسین(ع) را که دارای درس های بسیار است را برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین کنیم، گفت: انقلاب اسلامی ایران نیز نشات گرفته از عاشورا است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم امر به معروف و نهی از منکر را پیام مهم عاشورا و یکی از علل اصلی قیام امام حسین(ع) ذکر و تصریح کرد: مبلغان باید در کنار این مسائل فرهنگ انقلاب و دستاوردهای آن را برای مردم تبیین کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی آماده نگه داشتن مردم برای حراست از انقلاب را وظیفه دیگر مبلغان دانست و گفت: منابر و روضه ها باید متاثر از فرهنگ انقلاب که همان فرهنگ اسلام است باشد.

ابراز تاسف از انتشار مقاله موهن در یک روزنامه اصلاح طلب
وی در ادامه انتشار مقاله موهن در روزنامه بهار نسبت به مقدسات دینی را محکوم کرد و گفت: چرا باید در یک کشور اسلامی یک روزنامه به خود اجازه دهد و جرات جسارت و توهین به مقدسات، غدیر و امامت و ولایت را پیدا کند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: هر کس در هر رشته ای تخصص دارد باید در همان رشته اظهار نظر کند؛‌ تخصص ما حوزویان طبابت نیست، طبیعتا در آن اظهار نظر نمی کنیم، در مسائل دینی نیز باید متخصصان آن اظهار نظر کنند نه این که فردی که چند کلاس درس خوانده به خود اجازه دهد این کار را انجام دهد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با ابراز تاسف شدید از هتاکی صورت گرفته به مقدسات دینی در این روزنامه بیان کرد: تخصص در احکام دین کار ساده ای نیست از این رو هر فردی نباید به خود اجازه دهد در این عرصه قلم فرسایی کند.

این مرجع تقلید بیان داشت: آیات فراوانی در قرآن درباره ولایت وجود دارد که از دسته می توان به آیه شریفه «إِنَّما وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذینَ آمَنُوا الَّذینَ یُقیمُونَ الصَّلاهَ وَ یُؤتُونَ الزَّکاهَ وَ هُم راکِعُونَ» اشاره کرد، اما بی خبران نمی دانند بر ولایت و شیعه در طول تاریخ گذشته است و به خود اجازه می دهند این گونه به مقدسات توهین کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان داشت: حضرت علی(ع) برای معرفی اسلام زحمات و مرارت های بسیاری متحمل شده است و تمام اینها در طول تاریخ ثبت و ضبط است؛ این فرد که اطلاعی از این مسائل ندارد و عقیده درستی هم ندارد چرا این گونه مسائل را بیان می کند؟

تاکید بر حل مشکلات مردم از سوی دولتمردان
این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت حمایت از دولت، گفت: هر دولتی که از مردم پشتیبانی می کند مقاوم است، رهبر معظم انقلاب نیز بر شکل گیری حماسه اقتصادی و رفع مشکلات اقتصادی توصیه و تاکید می کنند؛ بنابراین حمایت مردم از دولت فعلی لازم است تا بتوانند مشکلات را رفع کنند.

وی در ادامه شناخت آمریکا را مساله ای مهم دانست و با بیان این که جلد ۲۱ تبیان درباره شیطان بزرگ است، گفت: حضرت امام دیدگاه های بسیاری درباره آمریکا دارند از این رو آثار و کتاب های ایشان باید کتب بالینی ما باشد.

آمریکا شیطان بزرگ است
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که حضرت امام رضوان الله تعالی علیه آمریکا را شیطان بزرگ می دانستند، ادامه داد: امام اسلام آمریکایی را در مقابل اسلام ناب می دانند و امروز اسلام عربستان و بحرین و برخی دیگر از کشورها نماد اسلام آمریکایی است.

وی اضافه کرد: متاسفانه دانشگاه الازهر به محل نفوذ وهابیت تبدیل شده؛ این در حالی است که این کشور جزو علاقه مندان به اهل بیت عصمت و طهارت بوده است و آثار اهل بیت در این کشور وجود دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی شناخت آمریکا و شیطان بزرگ را امری بسیار مهم دانست بیان داشت: بدل سازی یکی از توطئه های استکبار جهانی برای انحراف بیداری اسلامی است و امروز اسلام آمریکایی جلوی حرکت های بیدارگری را گرفته است.

با حرف زدن نمی توان وضعیت حجاب و عفاف را سامان داد
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که باید برای حجاب و عفاف کار اساسی انجام شود، گفت: با حرف زدن در این عرصه نمی توان کاری انجام داد، نامه های زیادی به دست ما می رسد که وضعیت ما در این عرصه خوب نیست.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم نسبت به توطئه های وهابیت و جریان های تکفیری نیز هشدار داد و گفت: وهابیت با سرمایه نفت و گاز برخی از دولت ها و با حمایت کشورهای استکباری در مقابل فرهنگ ناب اهل بیت و شیعه ایستاده است و ما باید در برابر آنها هوشیار باشیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: البته حق همواره پیروز و باطل از بین رفتنی است و فرهنگ اهل بیت(ع) و شیعه بر تمام آنها غالب و چیره خواهد شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 2 =