نماینده جامعه زردتشتیان:افتخار می‎کنم در اجلاس پیرغلامان حضور دارم/ در محرم مراسم شادی برگزار نمی‌کنیم

 

 

 

 

 

 

نماینده جامعه زردتشتیان گفت: امام حسین(ع) فقط برای مسلمانان نیست بلکه برای تمام بشریت است و من افتخار می‎کنم که در اجلاس بزرگداشت پیرغلامان حاضر هستم.

موبد رشید خورشیدیان در حاشیه شرکت در یازدهمین اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسین در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ما جامعه زردتشتیان همیشه نسل در نسل از مریدان و دوستداران امام حسین(ع) و ویژگی‎های رفتاری ایشان بوده و خواهیم بود.

وی ادامه داد: ما از درگاه خداوند می‎خواهیم تا ایمان به خدا و خوبی‎ها و بزرگ‎ منشی‎های امام حسین(ع) را در جامعه ما پایدار نگه دارد.

رشید خورشیدیان افزود: برگزاری این اجلاس جای تقدیر فراوان دارد و با شور و نشاط ویژه‎ای در این اجلاس با افتخار شرکت کرده‎ام.

نماینده جامعه زردتشتیان تصریح کرد: اتحادی که بین مسلمانان وجود دارد بسیار ستودنی است و ما نیز در جامعه کلیمان و زردتشتیان سعی کردیم این اتحاد و هم بستگی را بین خود و مسلمانان و در بین جامعه خودمان حفظ کنیم.

امام حسین برای تمام جهان بشریت است

وی ادامه داد: ما در طول محرم و صفر چه در ایران و چه در خارج از ایران هیچگاه مراسم عروسی و یا نامزدی و مراسم‎‎های شادی را برگزار نمی‎کنیم.

وی اضافه کرد: چون ما اعتقاد داریم برگزاری شادی در ماه محرم و صفر برای ما نامبارک است.

نمانده جامعه زردتشتیان خاطرنشان کرد: ما به اعتقاد برادران و خواهران مسلمان خود احترام می‎گذاریم و این احترام را بسیار پسندیده و خرسند می‎دانیم.

وی گفت: در روز عاشورا و تاسوعای حسینی نیز زردتشتین داخل و خارج از کشور هیچ وسیله نو را خریداری نمی‎کنند و خود را در غم مسلمانان شریک خواهند کرد.

رشید خورشیدیان اضافه کرد: کل جامعه زردتشتیان اعتقاد دارند که امام حسین(ع) شخصی است که از حق مظلوم دفاع کرده و به همین دلیل ما بر این اعتقادیم امام حسین(ع) نه تنها برای مسلمانان جهان بلکه برای جامعه بشریت است.

خورشیدیان با بیان اینکه عشق امام حسین(ع) نسل به نسل ادامه پیدا کرده، خاطرنشان کرد: برای ما زرتشتیان افتخار است که امام حسین داماد ماست چرا که همیشه ما نسبت به امام حسین و همسرش بی بی شهربانو ارادت خاصی داریم.
وی اعلام کرد: ما زرتشتیان نسبت به همه معصومین ارادت ویژه داریم و همیشه در مراسمات آنها نیز شرکت کرده ام و ارادت و توجه خودم را نسبت به آنها روا داشته ام.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 2 =