آیت الله نوری همدانی: دولت برای رفع مشکلات اقتصادی اقدامات ملموس انجام دهد

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که مشکلات اقتصادی همچنان حل نشده و ارزش پول ملی کاهش یافته است، گفت: دولت باید اقداماتی انجام دهد که مردم عملا رفع این مشکلات را در زندگی خود احساس کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید  در دیدار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، بر فوریت حل مشکلات اقتصادی تأکید کرد و گفت: ارزش پول ملی ما کاهش یافته و مشکلات اقتصادی همچنان وجود دارد بنابراین دولت باید اقداماتی انجام دهند که مردم عملا رفع این مشکلات را در زندگی خود احساس کنند.

وی همچنین با تأکید بر اهمیت حل مشکلات ازدواج در کوتاه مدت، ابراز داشت: افزایش سطح تحصیلات دختران امری مطلوب است اما همین مسأله موجب بالا رفتن سن ازدواج شده است در صورتی که بحرانی ترین دوران بلوغ در سنین پایین تری رخ می دهد بنابراین برای حل این معضل نیاز به یک عزم ملی داریم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی را تبیین و احیای جایگاه  واقعی زنان عنوان کرد و اظهار داشت: پیش از انقلاب بخشی از زنان ایرانی غرب زده و بخش دیگر در خانه‌ها گوشه نشین بودند؛ امام خمینی(ره) توانست با انقلاب خود، اسلام ناب را به صحنه زندگی ما بیاورد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که در طول تاریخ حکومت پادشاهی در ایران  برخلاف آنچه مدنظر اسلام است عمل شده و در این زمینه فرهنگ سازی کرده اند، گفت: بنابراین اگر بخواهیم فرهنگ جامعه خود را در مورد زنان  بر اساس سیره نبوی اصلاح کنیم باید از شیوه های جدید تبلیغی و رسانه ای در سطح گسترده، استفاده کنیم.

وی به نقش فعال و بی بدیل زنان در صحنه انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: نقش زنان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی کمتر از مردان نیست؛ زنان کشور ما با بصیرت بالای خود توانستند جوانانی تربیت کنند که در ۸ سال دفاع مقدس آن گونه جان خود را تقدیم اسلام و انقلاب کردند؛ همواره نقش تربیت نسل‌های آینده بر دوش مادران یک جامعه است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که زنان ما حتی در صحنه نبرد نیز حضور مستقیم داشتند، گفت: وجود ۷ هزار شهید زن در میان شهدای انقلاب اسلامی حاکی از این واقعیت مهم است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 9 =