لزوم جهاد علمی در حوزه به منظور پاسخگویی به نیازها

 آیت الله مکارم شیرازی افتتاح حوزه علمیه پاکدشت تهران را گامی مؤثر در عرصه تبلیغ اسلام دانست و ابراز داشت: این حوزه علمیه هم چون نگینی درخشان می‌تواند سالیانی دراز برای این منطقه بدرخشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی، در آیین افتتاح حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان پاکداشت استان تهران که  صبح امروز در ساختمان جدید این مدرسه علمیه و با حضور حجت الاسلام محمدی گلپایگانی، رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجت الاسلام تقوی، رییس شورای سیاست گذاری نماز جمعه کشور، حجت الاسلام رشاد و دیگر مسؤولان و شخصیت ها برگزارشد، با بیان اینکه حوزه علمیه برای یک شهر می‌تواند منبع برکت باشد، اظهار داشت: این حوزه علمیه می تواند در شهر شهید پرور شما کانون علمی خوبی باشد.

وی افزود: امروز نعمت هایی که در کشور وجود دارد به برکت قیام امام راحل(ع) و تشکیل حکومت اسلامی از سوی ایشان بوده است که اگر این امر محقق نمی شد، هیچگاه وضعیت چنین نبود.

این مرجع تقلید ادامه داد: اسلام از یک مرکز جهل و خرافات ظاهر شد به طوری که این آیین طرفدار علم و دانش از میان جهل برخاسته است و نامی جز معجزه نمی توان بر آن نهاد.

وی با بیان این که رسول خدا(ص) فردی امی بود و پس از ظهور اسلام پرچم الهی را به دست گرفت، خاطرنشان کرد: نخستین آیه از قرآن کریم آیه کتابت بود که بر پیامبر(ص) نازل شد از سوره قلم بود و این هم یک معجزه بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در خصوص آیه نفر و لزوم جهاد علمی در جامعه اسلامی، ابراز داشت: این آیه فرمان می دهد که گروهی از مسلمانان جامعه در جهاد نظامی حضور پیدا نکنند و به فعالیت های علمی بپردازند.

وی افزود: در روایات مختلف قلم عالمان دینی از خون شهدا برتر دانسته شده است چرا که این عالمان هستند که راه و افکار شهدا را به نسل های بعدی انتقال می دهند.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر با ارزش بودن علم در زندگی، خاطرنشان کرد: در سخنی از امیرمؤمنان(ع) خطاب به کمیل آمده است که علم حکومت می آورد اما مال این طور نیست، در واقع  انسان ها با تدبیر و علم می توانند حاکم باشند.

وی همچنین بر ارزش والای تحصیل طلاب تأکید کرد و گفت: در روایت آمده است طلابی که از منازل خود برای امر تحصیل خارج می شوند روی بال ملائک راه می روند؛ این افتخار نصیب هرکسی نمی شود از این رو طلاب باید قدر لحظات زندگی خود را بدانند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افتتاح حوزه علمیه پاکدشت را افتخاری بزرگ برای این منطقه دانست و اظهار داشت: این حوزه علمیه همچون نگینی درخشان می تواند سالیانی دراز برای این منطقه افتخار باشد.

وی در پایان نظم، پشتکار و اخلاق را سه عنصر مهم برای طلاب دانست و تصریح کرد: هرعملی که با این سه عنصر آغاز شود قطعا موج پیشرفت در آن وجود خواهد داشت.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 6 =