آیت الله حسینی بوشهری: روحانیت تافته جدا بافته نیست/ حوزه نمی‌تواند نسبت به نظام بی‌تفاوت باشد

boshehri_l92llll_156640

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر این که روحانیت و حوزه های علمیه نمی توانند نسبت به مسائل نظام بی تفاوت باشند، گفت: ما تافته جدابافته از مردم نیستیم و بایستی ارتباط بسیار قوی و مستحکم با مردم ایجاد کنیم.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه کشور،روز یکشنبه دوازدهم آبان ماه در همایش طلایه داران تبلیغ که در سالن همایش اداره تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، هوای نفس را ریشه همه مشکلات دانست و گفت: کاری کنید که استقامت و پایداری از خودتان نشان دهید، صبر در فرهنگ معارف ما از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به آیه پایانی سوره آل عمران، افزود: مبلغان عزیز باید تلاش کنند و در مقابل هوای نفس با صفوف مستحکمی از توانمندی برخوردار باشند، شیعه امروز در شرایط سختی قرار گرفته و دشمنان به اسم مسلمان تمام تلاش خود را برای نابودی شیعه انجام می‌دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر این که عالمان دین مرزبانان دین هستند، ابراز داشت: طلاب باید شرایط زمان را بشناسند، طلاب نباید نسبت به نظام اسلامی و شرایط جامعه بی‌تفاوت باشند، چراکه مبلغان و روحانیون دژ مستحکم اسلام هستند.

وی در ادامه بیان داشت: در دوران دفاع مقدس مردم ما فداکاری و ایثار بسیار از خود نشان دادند که به دلیل آن بود که مردم روحانیت را فدایی دین دیدند، از این رو طلاب و روحانیون ما باید تلاش کنند این اعتماد عمومی که سرمایه ارزشمند روحانیت است را حفظ کنند.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: ما تافته جدابافته از مردم نیستیم و بایستی ارتباط بسیار قوی و مستحکم با مردم ایجاد کنیم؛ چراکه حوزه های علمیه برای ارتقا و اقتدار خود نیازمند ارتباط قوی با مردم هستند.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که در حال حاضر جوانان و نسل امروز به تربیت دینی و مذهبی نیاز دارند، گفت: دشمن از راههای مختلفی برای فریب جوانان وارد شده است.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این‌که پیام مبلغ باید در برگیرنده پیام الهی بوده و برطرف کننده شبهه و سووالات مخاطب باشد، گفت: مبلغ باید حلال و حرام الهی را بشناسد و مطالعات و اطلاعات مبلغ باید همواره به روز بوده و مبلغ با مسائل و مشکلات روز آشنا باشد.

وی با بیان این‌که مبلغی که ۱۰ روز را روی منبر رفته ولی به سئوال و یا شبهه جوان پاسخ ندهد، در واقع کاری انجام نداده است، افزود: مبلغان خود باید به دنبال جوانان رفته و با آنها صحبت کنند چراکه نخستین اولویت مبلغان برای تبلیغ باید نسل جوان باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور وظیفه مبلغان و بار مسوولیت آنها را بسیار سنگین دانست و ابراز داشت: روحانیون امین اسرار مردم بوده و در واقع بین بندگان خدا و خدا ارتباط برقرار می‌کنند.

وی از مبلغان به عنوان انسان‌های خیر خواه یاد کرد و گفت: وظیفه اصلی هر مبلغ رساندن پیام الهی به مخاطب بوده و مبلغ باید در همه زمینه ها از جمله تفسیر، تاریخ و اعتقادات خبره باشد.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه مبلغان باید از عاشورا و درس های آن برای مخاطبان سخنرانی کنند، عنوان کرد: گذشت، ایثار، فداکاری، عمل به تکلیف و خدا ترسی از ویژگی‌های اصلی مبلغ است.

وی با بیان این‌که در طول سال باید خوراک مناسب تبلیغاتی برای مبلغ فراهم باشد، اظهار داشت: در طول سال باید شرایط لازم برای مطالعه مبلغ و آگاهی وی از مسایل روز و آسیب ها فراهم شود که این امر از سوی سازمان تبلیغات اسلامی انجام می‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: در هیچ دینی مانند شیعه فرصت تبلیغ برای مبلغان وجود ندارد و مبلغان شیعه باید از این فرصت ها استفاده لازم را داشته باشند، استمرار دعوت، خلوص، اطمینان از پیام ابلاغی دین و عمل قبل از گفتار از مهمترین ضروریاتی است که آیات و روایات اسلامی بر آن تاکید دارند.

وی در پایان گفت: امروز با بدعت‌های بسیاری مواجه‌ایم که گاهی با عرفان‌های کاذب و گاهی با اظهار نظرهای غیر کارشناسانه و ناشیانه تبلور می‌یابد، اگر بدعت‌ها در جامعه پیدا شد روحاینت باید سینه سپر کند و بی تفاوت نباشد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + 1 =