تاکید آیت الله سبحانی بر فرهنگ سازی برای افزایش جمعیت /شعار«فرزند کمتر زندگی بهتر» کشور را به گور می‌برد

1_L_134212
 حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که مسأله تحدید نسل و شعار فرزند کمتر زندگی بهتر، کشور را به گور می‌برد، بر ضرورت تبلیغ در زمینه افزایش جمعیت تأکید کرد و گفت: متأسفانه بیست سال از قرآن دور افتادیم و جمعیت را کاهش دادیم.
 حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اشاره به فرا رسیدن ایام ماه محرم، گفت: با رویت هلال محرم دو خاطره هجرت پیامبر از مکه به مدینه و هجرت امام حسین(ع) از مدینه به مکه و کوفه در ذهن همه مسلمانان زنده می‌شود.
وی  با بیان این‌که این دو هجرت سبب بقای اسلام شد، ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) درخت اسلام را کاشت و آن کسی که آن را آبیاری کرد امام حسین(ع) بود.
این مرجع تقلید مسأله سرپرستی شهدا و خانواده‌های آنها را جزء با فضیلت ترین کارها دانست و اظهار کرد: این کار از دیدگاه متدینان جنبه خدایی و از نظر انسان دوستان، کاری انسانی است.
حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به اهمیت مسأله دفاع از کشور در میان مردم همه جهان، افزود: افرادی که در راه دفاع از کشور و خاک، جان خود را فدا می‌کنند در میان همه ملت‌ها محترم هستند.
رییس مؤسسه امام صادق(ع) با بیان این‌که عزیزترین چیز نزد انسان جان است، گفت: اسلام و کشور برای جوانان ما آنقدر با ارزش بود که آنها با علم به کشته شدن، به سوی جبهه‌ها و جنگ علیه دشمن رفتند.
وی با تأکید بر ضرورت حفظ روحیه ایثار در کشور، افزود: اگر این روحیه ایثار نبود، صدام در کشور حکومت می‌کرد و آن چیزی که جلوی دشمن را گرفت، جوانان با حفظ روحیه ایثار بودند.
این مرجع تقلید با بیان این‌که کار بنیاد شهید بسیار ارزشمند است، بر ضرورت توجه به خانواده های شهدا تأکید کرد و گفت:‌ خانواده‌های شهدا در زندگی خود سختی‌های فراوانی را تحمل کردند، صیانت آنها از همه چیز بسیار قیمت دارد و ما باید این فرهنگ طهارت و عفت را حفظ کنیم تا کشور آباد شود.
این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به این‌که اگر جوانان نبودند ما در جنگ پیروز نمی‌شدیم، ابراز کرد: هرچند پیروزی از جانب خدا حاصل می شود اما در گرو اسباب و ادوات است و ما برای کشور جوان لازم داریم.
وی با تأکید بر این‌که مسأله تحدید نسل و شعار فرزند کمتر زندگی بهتر، کشور را به گور می‌برد، اظهار کرد: اگر با این روش ادامه دهیم در چهل سال آینده رشد ما منفی می‌شود و دیگر جوان نداریم.
حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مسأله تحدید نسل و تذکرات لازم در این زمینه، بر ضرورت تبلیغ در زمینه افزایش جمعیت تأکید کرد و گفت: متأسفانه بیست سال از قرآن دور افتادیم و جمعیت را کاهش دادیم؛ این فکر باید در جامعه منتشر شود که خدا روزی رسان است.





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 10