رییس جامعه المصطفی العالمیه مشهد: تکریم الگوهای موفق حجاب از بهترین راهکارهای مقابله با بدحجابی است

حجت الاسلام مهدوی مهر، عدم تبلیغ صحیح حجاب را از مهم ترین عوامل بدحجابی دانست و گفت: در جامعه اسلامی بانوان با حجاب، باوقارترین و خوش برخوردترین بانوان هستند و تکریم این الگوهای فرهیخته، از بهترین راهکارهای مقابله با بدحجابی است.

حجت الاسلام محمدحسین مهدوی مهر در خصوص شیوه های مقابله با بدحجابی اظهار کرد: حجاب یک ارزش است و ارزش، سخت افزاری نیست بلکه امری درونی و محتوایی است که فرد خودش باید به آن برسد.

وی افزود: این گونه امور را باید به معرفت مردم بسپاریم نه قوه قضاییه، نیروی انتظامی و غیره؛ البته الگوهای حجاب هم باید الگوهای درستی باشند تا مورد استقبال قرار گیرند.

عدم تبلیغ صحیح حجاب از مهم ترین عوامل بدحجابی

حجت الاسلام مهدوی مهر، عدم تبلیغ صحیح حجاب را از مهم ترین عوامل بدحجابی عنوان و تصریح کرد: اگر فرهنگ حجاب و عفاف درست تبیین شود زنان ما از ادراک و شعور کافی برای روی آوردن به حجاب برخوردار هستند چنان که در ابتدای پیروزی انقلاب، خود زنان از حجاب استقبال و برای مقابله با بدحجابی قیام کردند.

رییس جامعه المصطفی العالمیه مشهد با انتقاد از عدم تبلیغ و ترویج حجاب در رسانه ها و حتی برخی تبلیغات ضدحجاب آن ها، یادآور شد: البته تبلیغ حجاب، پخش هر روز برنامه حجاب نیست بلکه همین که زنان با حجاب در فیلم ها و سریال ها و برنامه ها، نماد فرهنگ غنی اسلامی و جایگاه اجتماعی باشند، کافی است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در فیلم های تلویزیون و سینما زن با حجاب، بیشتر زن عقب مانده معرفی می شود تا پیشرفته و مترقی بنابراین نمی توان انتظار داشت دختران ما به حجاب علاقه مند شوند.

حجت الاسلام مهدوی مهر با ببیان این که امروز در دانشگاه های ما بی حجابی تبلیغ و دختر باحجاب تحقیر و منزوی می شود، افزود: وقتی جامعه فرهیخته ما به سمت برهنگی و بی عفتی برود از دیگران نمی توان انتظاری داشت.

حجاب پیش از آن که یک امر حکومتی و دولتی باشد، امری معرفتی و مردمی است

جانشین رییس جامعه المصطفی العالمیه تأکید کرد: حجاب پیش از آن که یک امر حکومتی و دولتی باشد، امری معرفتی و مردمی است؛ اگر بصیرت کافی ایجاد شود خود مردم حجاب را رعایت می کنند. باید آنچه می تواند روح یک زن را به آرامش واقعی برساند به او بگوییم تا فکر نکند روی آوردن به بدحجابی یعنی رسیدن به سرمنزل آرامش و نجات.

وی با اشاره به این که اگر زن متوجه شأن و جایگاه انسانی و معنوی اش شود، خود را به هر رذیله ای و نگاه آلوده ای نمی آلاید، اضافه کرد: از سوی دیگر باید این مسأله برای زنان ما روشن شود که در کشورهای مختلف زنان مسلمان و غیرمسلمان به حجاب روی آورده و می آورند.

حجت الاسلام مهدوی مهر با اشاره به تأثیر نوع پوشش و رفتار هنرپیشه ها بر جوانان گفت: نباید اینگونه تصور شود که هنرپیشه ها تنها به این موارد مسأله دار محدود می شوند، افراد بسیاری هستند که می توانند با اعتقاد و مهارت خود، حجاب را ترویج کنند.

در جامعه اسلامی بانوان با حجاب، باوقارترین و خوش برخوردترین بانوان هستند

رییس جامعه المصطفی العالمیه مشهد با تأکید بر این که در جامعه اسلامی بانوان با حجاب، باید بانوان باوقار، خوش برخورد و نوعدوست باشند، خاطرنشان کرد: تکریم الگوهای فرهیخته و موفق حجاب از بهترین راهکارهای ترویج حجاب و عفاف است.

وی با بیان این که وقتی الگوی صحیح معرفی شد، جامعه خواه ناخواه به سمت الگوگیری حرکت می کند، خاطرنشان کرد: اگر مسؤولان درست هدفگذاری و جهت دهی کنند جامعه از حرکت در مسیر صحیح امتناع ندارد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 4 =