امام جمعه فریمان : عشق به خدا جنبه تربیتی عاشورا

حجت السلام سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری امام جمعه فریمان وعضو هیئت امناء اتاق فکر تبلیغ

حجت السلام سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری امام جمعه فریمان وعضو هیئت امناء اتاق فکر تبلیغ

امام جمعه فریمان با اشاره به جنبه اصلی قیام کربلا که ماهیت تربیتی آن است، گفت: از جمله رفتارهای تربیتی امام حسین(ع) که هم در زندگی و هم در قیام ایشان تبلور پیدا کرده محبت و عشق به خداست.
 صدای گریه، ناله و مویه بر اصحاب و یاران سیدالشهدا در کوچه کوچه‌های مشهد الرضا پیچیده و تا آستان نور امام هشتم(ع) رسیده است.

صدای یا حسین و یا علی اصغر مردم خراسان همنوا با لب‌های عطشان زنان و طفلان دشت کربلا  بلند است تا ارادتشان را به سلطان خطه خورشید و عشقشان را به ابا عبدالله نشان دهند.

 انقلاب کربلا جاری و ساری در تمام لحظات حیات بشریت

آیت‌الله ابوالفضل طباطبائی می‌گوید: انقلاب کربلا یک انقلاب منحصر به فرد و یک جهته نبوده بلکه انقلابی بود که امام حسین(ع) با تمام وجودشان همه خانواده و حتی طفل ۶ ماهه را در آن دادند.

امام جمعه فریمان افزود: انقلاب امام حسین حادثه‌ای تاریخی نیست که در سال ۶۱ رخ داده و در همان جا بماند بلکه یک قیام جاری و ساری در تمام لحظات حیات بشریت است.

وی تصریح کرد: این انقلاب این قابلیت را دارد که در طول حیات بشریت او را همراهی کرده و به ویژه راهنمای زندگی مسلمانان شود.

 عشق و محبت به خدا جنبه تربیتی قیام کربلا

آیت الله طباطبائی با بیان اینکه قیام کربلا یک قیام نظامی و یا سیاسی به تنهایی نبوده می‌افزاید: این قیام یک انقلاب مبارزاتی و آزادی خواهانه تنها، علیه ستمگران هم نبوده بلکه همه این جهات در آن وجود داشته اما ماهیتش از این فراتر هم هست.

وی تصریح کرد: این قیام به گونه‌ای تفسیر می‌شود که در هر عصر و زمان و مکانی می‌توان از آن درس‌آموزی کرد و آن را یک دانشگاه دانست که اقوام گوناگون می‌توانند سر کلاس آن بنشینند.

آیت‌الله طباطبائی با اشاره به جنبه اصلی قیام کربلا که ماهیت تربیتی آن است، یادآور شد: از جمله رفتارهای تربیتی امام حسین(ع) که هم در زندگی و هم در قیام ایشان تبلور پیدا کرده محبت و عشق به خداست.

به گفته وی، نیاز امروز جامعه ما هم محبت به خداست چرا که اگر این محبت در زندگی بشریت جاری شود دیگر نارضایتی، گله و شکایت و گناه بوجود نمی‌آید.

 اظهار رضایت از خالق حتی زیر چکمه دشمن

امام جمعه شهر فریمان یادآور شد: وقتی امام حسین(ع) زیر چکمه دشمنان هم اظهار رضایت از خالق خویش می‌کنند، وقتی طفل ۶ ماهه ایشان بر روی دستشان پر و بال می‌زند و باز هم اظهار رضایت می‌کنند همه نشانه محبت به معبودی است که شایسته عشق است.

وی یادآور شد: وقتی حضرت علی اصغر(ع) بر روی دست امام حسین(ع) توسط تیر سه شاخه حرمله شهید می‌شود امام حسین(ع) باز هم اظهار رضایتشان را به پیشگاه ذات قدسی ابراز کرده و از خدا می‌خواهند که بین او و این قوم حکم کند.






یک نظر برای امام جمعه فریمان : عشق به خدا جنبه تربیتی عاشورا

  1. حسن گفت:

    ازطرف یکی ازبچه های فرهنگی ستادنمازجمعه فریمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 4