آیت‌الله سبحانی: اختلاط در دانشگاه‌ها عامل فساد است/ تاسیس دانشگاه ویژه دختران نوعی امر به معروف عملی است

1_L_134212

حضرت آیت‌الله سبحانی با تأکید بر این‌‌که اختلاط در دانشگاه عامل فساد است، اظهار داشت: ما نباید فراموش کنیم افراد هر چند با ایمان باشند ولی در اختلاط بدون فساد از هم جدا نمی‌شوند مگر این‌که یوسف زمان باشند و همه نیز یوسف زمان نیستند.

حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی، در دیدار با کارکنان دانشگاه حضرت معصومه(س) قم با بیان این‌‌که اکنون با رویت هلال ماه محرم وارد سال هزار و سیصد و سی و پنج هجری شدیم، گفت: رویت هلال ماه محرم خاطرات هجرت پیامبر(ع) از مکه به مدینه و امام حسین(ع) از مدینه به مکه و مکه به کربلا را به یاد انسان می‌آورد.

وی ادامه داد: مسلما مهاجرت سیدالشهدا(ع) ظاهر و باطنی داشت، ظاهر آن رفتن به کوفه به سبب دعوت مردم آن شهر بود، ولی بعد باطنی آن رسوا کردن نظام طاغوت و خارج کردن جامعه از حالت بی‌تفاوتی بود، چرا که مردم هیچ‌گاه فکر نمی‌کردند بتوانند علیه نظام بنی‌امیه حرف بزنند، ولی امام(ع) با شهادت خویش سبب ایجاد انقلاب و نهضت‌های متعددی علیه این شجره خبیثه شدند که در نهایت این شجره از جا کنده شد.

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌‌که شرف الدین می‌گوید «باید دین را از همان دری که بی‌دینی وارد شده به جامعه رساند»، اظهار داشت: خروجی دانشگاه به دو صورت ملحد، منکر خدا و نبوت و یا مسلمان کامل شدن است.

وی افزود: إن‌شاالله بانوانی که خروجی دانشگاه حضرت معصومه(س)هستند چراغ اسلام را در دست داشته و در تمام حالت چه دبیری و چه غیر و یا وقتی فیزیک‌دان، ریاضی‌دان و شیمی‌دان شدند مبلغ اسلام باشند.

این مرجع تقلید با اشاره این‌که که دانشگاه حضرت معصومه(س) ویژه بانوان است، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر به چند صورت زبانی، رفتاری و عملی صورت می‌گیرد و این‌که دانشگاه حضرت معصومه(س) ویژه بانوان است نوعی از امر به معروف و نهی از منکر عملی است.

وی تصریح: مسأله فساد به سبب اختلاط دو جنس با یک‌دیگر است، ما نباید فراموش کنیم افراد هر چند با ایمان باشند ولی در اختلاط بدون فساد از هم جدا نمی‌شوند مگر این‌که یوسف زمان باشند و همه نیز یوسف زمان نیستند.

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که امیدواریم دانشگاه حضرت معصومه(س) الگو برای دیگر دانشگاه‌های کشور باشد، خطاب به مسؤولان دانشگاه گفت: عمل شما باید برای دیگران الگو باشد، تا آن‌جایی که می‌توانید در این دانشگاه از اساتید بانو استفاده کنید و در صورت ضرورت از اساتید آقا استفاده کنید.

وی یادآور شد: وقتی ما برای نخستین بار مدرسه طلبگی خواهران را تأسیس کردیم، اساتید آقا پشت پرده می‌نشستند و درس می‌دادند.

این مرجع تقلید در پایان سخنان خود با تأکید بر این‌که کار را تنها برای رضای خدا باید انجام داد، اظهار داشت: اگر عمل برای خدا باشد اجر دارد، امام راحل به مرحوم سعیدی وقتی از ایشان موعظه خواستند فرمودند «کارتان برای خدا باشد اگر برای خدا باشد اثر خواهد داشت».

گفتنی است، در ابتدای این دیدار باقری، رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) قم د ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این دانشگاه، گفت: دانشگاه حضرت معصومه(س) از سال ۸۶ تأسیس شده است که در طول این دوران تنها پذیرش خواهران را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: این یک دانشگاه جامعی است که در تمام رشته‌های مورد نیاز کشور از میان بانوان پذیرش دانش آموخته دارد.

رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) قم با بیان این‌که برخی از افراد نسبت به تأسیس‌ این دانشگاه که ویژه بانوان است اعتراض داشتند، اظهار داشت: در بدو تأسیس افکاری با تأسیس دانشگاه حضرت معصومه(س) موافق نبودند ولی قشر متدین نسبت به این موضوع اعتراض نداشته و از آن حمایت کردند که خوشبختانه امروز دانشگاه با قدرت مسیر خود را طی می‌کند.

وی افزود: دانشگاه حضرت معصومه(س) قم طی چند دوره که دانش آموخته پذیرفته خروجی بسیار خوبی داشته است، به گونه‌ای که میزان قبولی در مقطع کارشناسی ارشد بسیار خوب بوده است و از صد دانش آموخته هفتاد نفر در مقاطع بالا قبول شدند.

باقری با اشاره به شرایط مساعد و کیفی دانشگاه حضرت معصومه(س) قم، بیان داشت: این دانشگاه از نظر کیفیت تحصیل دانشگاه پیشتازی است و تعداد مشروطین در این دانشگاه حداقل است، به گونه‌ای که در طول عمر دانشگاه فقط یک مورد پرونده به سبب مسائل آموزشی به کمیسیون موارد خاص استان ارجاع داده شد.

وی تصریح کرد: در مباحث اخلاقی نیز دانشگاه حضرت معصومه(س) دچار حاشیه و چالش نبوده است و تنها در سال ۹۱ یک پرونده درباره کمیته انضباطی بوده است که در مقایسه با سایر دانشگاه‌های کشور بسیار خوب است.

رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) قم با بیان این‌که این دانشگاه از جنبه علمی و تربیتی نیز نتیجه خوبی دارد، بیان داشت: نتیجه دانشگاه مؤید این است که دانشگاه از تمام جهات بسیار عملکرد خوبی داشته است.

باقری در پایان سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و مراجع تقلید درباره دانشگاه‌ها، گفت: سخنان رهبری و دیگر مراجع بزرگوار سبب دل گرمی ما شده است و امیدواریم دانشگاه حضرت معصومه(س) قم الگو برای دیگر دانشگاه‌های کشور باشد.



(خبری بعدی) »



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 11