عضو کمیسیون فرهنگی مجلس :شهرداری و شورای شهر در ساخت‌وسازها به هویت مذهبی مشهد دقت کنند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: شهردار و اعضای شورای شهر مشهد باید نسبت به حفظ بافت مذهبی شهر و حرم مطهر در ساخت‌وسازها و بلندمرتبه‌سازی‌ها حساسیت به خرج دهند.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر،رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی و عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر،رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی و عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ

حجت‌الاسلام ‌و‌المسلمین نصرالله پژمانفر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در خصوص بلند مرتبه‌سازی‌های اطراف حرم رضوی و از بین رفتن بافت مذهبی مشهد اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به این موارد و همه مسائلی که به نوعی در حوزه شهر مشهد صورت گرفته است، پیگیر هستند.

وی با بیان اینکه این موضوع در حوزه مسئولیت شهرداری و شورای شهر مشهد است، افزود: اعضای شورای شهر مشهد و همچنین شهردار باید نسبت به این موضوع حساسیت به خرج دهند.

پژمانفر ادامه داد: نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که از سویی توسعه زیرساخت‌های اقامتی در فضای مشهد برای زائران پیش‌بینی شده است و از سویی باید از هویت و ماهیت شهر مشهد آن‌گونه مراقبت شود که تحت‌الشعاع معماری غیر صحیح واقع نگردد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما نسبت به این موارد اشکالات فراوانی را مطرح کردیم، گفت: با این حال دخالت مستقیم در این موضوع وظیفه ما نیست.

وی با اشاره به اینکه در این خصوص اشکالاتی به شورای شهر و شهردار قبلی مشهد وارد است، اضافه کرد: بخشی از این اشکالات مربوط به نبود توجه کامل و جامع در حوزه کاری شورای شهر و شهرداری نسبت به این مسائل است.

پژمانفر در ادامه با بیان اینکه وظیفه ما نمایندگان است که در هر بخشی که خلأ قانونی و یا مسائل این چنینی دارد ورود پیدا کرده و کمک و حمایت خود را داشته باشیم، تاکید کرد: در قانون نسبت به این مسئله تکالیفی مشخص شده که شورای معماری و شهرسازی مکلف است با حفظ مباحث فرهنگی مشهد وظایف خود را انجام دهد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اشکالات مطرح شده در این زمینه باید برطرف شود، گفت: شورای شهر و شهرداری مشهد باید درباره حل این موضوع که وظیفه ذاتی آنها است، اقدام کنند.

وی گفت: ما نیز چند بار اعلام کمک و حمایت داشتیم و امیدواریم که با تغییرات انجام شده در مدیریت شهرداری مشهد این مسئله حل و فصل شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 8