آیت الله نوری همدانی: دشمن شناسی و افشای توطئه‌ دشمنان وظیفه مهم روحانیت است

حضرت آیت الله نوری همدانی روحانیت را مرزداران فکری و اعتقادی جامعه اسلامی دانست و گفت: شناخت دشمن و توطئه‌هایش از جمله وظایف مهم شما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌لله حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولان تیپ ۸۳ امام صادق (ع) روحانیت را مرزبانان نظام اسلامی دانست و اظهار داشت: روحانیت حافظ و مدافع عقاید سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در مرزهای حکومت دینی است.

وی با استفاده از فرمایش امیرالمؤمنین(ع) تأکید کرد: دشمن‌شناسی و توطئه‌شناسی یکی از وظایف مهم مسلمانان است؛ روحانیت باید توجه ویژه‌ای به این بحث داشته باشد؛ نقشه‌ها و راه‌های نفوذ دشمن را باید به درستی شناخت و آمادگی فکری و اطلاعاتی برای حافظت از اعتقادات جامعه پیدا کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم روحانیت را مرزداران اعتقادی جامعه توصیف کرد و گفت: اجر این مرزداری هزاران برابر از مرزداری نظامی بیشتر است زیرا در اینجا از افکار جامعه پاسداری می شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی پاسداری از ارزش‌‌ها و اهداف انقلاب در جامعه اسلامی را یکی دیگر از وظایف مهم روحانیت برشمرد و ابراز داشت: مردم با بهره گیری از  آموزه‌های دینی می توانند آمادگی خود را در دفاع از نظام اسلامی در همه زمینه‌ها حفظ کنند.

وی آمادگی نظامی را نیز با اهمیت خواند اما آمادگی عقیدتی را مهم‌تر دانست و گفت: در زمینه تجهیزات و صنایع نظامی پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم اما تجهیز فکری و اندیشه‌ای جامعه می تواند زمینه ساز گسترش دین در جهان شود.

این مرجع تقلید اسلام، ولایت فقیه و مردم را پشتوانه اصلی انقلاب خواند و بیان داشت: ما با وجود چنین ظرفیت‌هایی هیچ نیازی به سلاح هسته‌ای نداریم؛ فرهنگ جهاد و شهادت یکی دیگر از عوامل تقویت کننده آمادگی نظام در برابر دشمنان است که ثمره آن را در دفاع مقدس و جریان جنگ‌های ۳۳ و ۲۲ روزه لبنان در برابر رژیم غاصب اسرائیل شاهد بودیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی روحانیت را پرچم‌دار نهضت انقلاب دانست و گفت: حضرت امام فرمودند شما وظیفه دارید مردم و حتی نظامیان را برای این نهضت تربیت و تکلیف خود را ادا کنید.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 9