هشدار مجدد آیت الله مکارم به وزیر ارشاد/ هزینه دفاع از ارزش‌ها را می پردازیم

 آیت الله مکارم شیرازی
حضرت آیت الله مکارم شیرازی ضمن هشدار مجدد نسبت به بی توجهی وزارت ارشاد به مبانی دینی و اسلامی، از اخبار منتشر شده درباره واگذاری مساله مهم حجاب و عفاف به این وزارتخانه ابراز نگرانی کرد و از کمیسیون فرهنگی مجلس خواست جلوی افکار و اندیشه‌های غرب زده و روشنفکر مآبانه بایستد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی شامگاه دوشنبه در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، کار این کمیسیون را سنگین و مهم خواند و گفت: از نظر دینی و نظام اسلامی کمیسیون فرهنگی مجلس مهم ترین کمیسیون به شمار می آید، چراکه اگر مسائل فرهنگی حل و فصل نشود نظام و کشور به خطر می افتد.

وی با باین این که مسائل فرهنگی به راحتی تبدیل به مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی می شود، خاطرنشان کرد: وقتی آمار طلاق در جامعه افزایش یابد و اعتیاد گسترش پیدا کند مشکلات دیگری نیز به تبع آن ایجاد خواهد شد.

این مرجع تقلید تلاش در راستای تقویت عرصه فرهنگ را لازم و مهم دانست و با بیان توصیه های به اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، ابراز داشت: مصوبات و طرح های ارائه شده در کمیسیون فرهنگی مجلس باید ضمانت اجرایی داشته باشد و برای این مهم باید فکری بکنید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: گاهی افکار روشنفکران مآبانه و غرب زدگی مانع می شود که اندیشه های اسلامی به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: شما باید محکم و استوار مبانی دینی را مورد توجه قرار دهید، حضرت امام نیز مسائل شرعی را می گفتند چه کسی خوشش بیاید و چه کسی بدش بیاید، رهبر بزرگوار انقلاب نیز این گونه هستند.

وی خطاب به اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تحت تاثیر جوسازی های روشنفکر مآبانه و ضرورت های محیط و زمان قرار نگیرید؛ آنچه متن دستورات شرعی است را مورد تاکید و توجه قرار دهید، منتهی اجرای آن نیازمند تدبیر است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به این که ضرورت دارد مسائل فرهنگی به صورت مستدل بیان شود تا برخی خیال نکنند تعبد محض است، گفت: در یک جامعه نمی توان گفت سرنوشت دیگران به ما ربطی ندارد و امر به معروف و نهی از منکر در زمره این مسائل است؛ امر به معروف و نهی از منکر افزون بر دلیل نقلی، دلیل عقلی نیز دارد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با ابراز نگرانی از برخی مسائل مطرح شده در جامعه گفت: این که شنیده می شود مساله عفاف و حجاب تحویل ارشاد داده شده است، من نمی دانم اگر این مساله مهم به دست ارشاد بیفتد آیا کاری انجام می دهند یا معنای آن تعطیل شدن است؟

این مرجع تقلید اضافه کرد: زمزمه این که سؤالی را مطرح می کنند که چرا روزنامه موهن به مولا علی(ع) تعطیل شده است، یا ممیزی در کتاب نباشد، یا اصرار راجع به این که فیس بوک باز شود اینها مسائل خطرناکی است، این وضع اگر ادامه یابد خطرناک است. ارشاد اگر بخواهد این مسیر را طی کند ارشاد غیر اسلامی می شود.

وی خطاب به اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس ابراز داشت: شما باید محکم در برابر این گونه موضوعات بایستید، چراکه اگر این گونه نباشد به جای این که کمک به ارشاد اسلامی کند خلاف آن را کمک می کند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: ما بارها نسبت به این مسائل تذکر و هشدار داده ایم و هزینه های آن را نیز می پردازیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 5 =