آیت الله واعظ طبسی: هدایت رهبری و حمایت مردم عامل موفقیت در مذاکرات هسته ای بود

vaez_l_136780[1]
تولیت آستان قدس رضوی به نتایج مذاکرات هسته ای اشاره کرد و آن را حاصل پشتوانه مردمی و بسیج از حرکت مقاومت آمیز در مقابل دشمن دانست و تأکید کرد: آنها می دانند که عامل این پیروزی هدایت مقام معظم رهبری و پشتوانه ملی و بسیج بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله عباس واعظ طبسی، نماینده ولی فقیه در استان های خراسان چهارم آذرماه در دیدار با جمعی از بسیجیان و فرماندهان سپاه و بسیج که به مناسبت هفته بسیج در تالار تشریفات حرم رضوی برگزار شد، به نتایج و توافق مذاکرات هسته ای اشاره و ابراز کرد: آنچه رخ داد نتیجه پشتوانه ملی و بسیج از حرکت مقاومت آمیز در مقابل دشمن بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: من بدون مبالغه این پیروزی را تحسین، تأیید و از اقدام و تدبیر تیم مذاکره کننده و رئیس جمهور تشکر می کنم با این وجود آن ها می دانند که عامل این پیروزی هدایت مقام معظم رهبری و پشتوانه ملی و بسیج بود؛ باید قدر این ملّت را دانست و از تلاش های بسیج، سپاه و نیروی های مسلح و مردمی تشکر کرد و من به نوبه خودم از این همه مقاومت، معرفت، بصیرت و تلاش تشکر می کنم.
بسیج، نتیجۀ تفکری برگرفته از حرکت امام حسین(ع) است
وی در ادامه به هفته بسیج و فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بسیج مردمی اشاره کرد و با بیان اینکه در مورد بسیج و شکل گیری، تعریف و تفسیر آن هیچ مطلبی بالاتر از بیانات قوی و بلند مقام معظم رهبری وجود ندارد، گفت: بسیج نتیجۀ یک تفکر، اندیشه و تدبیری است که از حرکت امام حسین(ع) علیه دشمنان اسلام الهام گرفته است
تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: درسی که امام حسین(ع) در کربلا به ما آموخت، درس صداقت، پاکی، انضباط، ایمان، مقاومت، راستی و درستی و امانت داری بود؛ زبان، بیان، گوش و دل امام حسین(ع) و همچنین وجود اصحاب ایشان همه در خدمت خدا و وجودشان سرشار از اخلاص، تقوا و پرهیزگاری و به دور از هرگونه انحراف از مسیر حق و خداوند بود.
وی به ایستادگی و مقاومت امام حسین(ع) و اصحاب شان در برابر فشارهای خارجی اشاره و بیان کرد: آن ها تنها به رضای خدا فکر می کردند و همین تفکر وسیلۀ مقاومت و پایداری آن ها در برابر آن همه مصیبت، فشار و تبلیغات ناجوانمردانه نظامی، سیاسی و فرهنگی بود.
آیت الله طبسی ابراز کرد: ما نیز اگر در هشت سال دفاع مقدس نام خود را در تاریخ جهان با سربلندی ثبت کردیم، تنها به دلیل حرکت بسیجی و پشتوانه بسیج که برگرفته از همان مبانی، سبک زندگی و نگاه امام حسین(ع) است، اتفاق افتاد.
بسیج یعنی همّت، ایمان و ایستادگی
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سلاح و دانش نظامی یک ابزار و وسیله ای لازم برای هر مبارز، جنگجو و مدافعی است، تصریح کرد: با این وجود این موضوع همۀ ماجرا نیست؛ بلکه همّت، اراده، ایمان، ایستادگی و ارادۀ حفظ امنیت، آرامش، استقلال و عزّت یک ملت بود که مبنا و علّت اصلی مقاومت در برابر دشمنان است و بسیج نیز چیزی جز این نیست.
وی بزرگترین پشتوانه نظام را پشتوانه مردمی که بسیج بدنه آن را تشکیل می دهند دانست و با اشاره به فعالیت ها و اقدامات معجزه آسایی که در هشت سال دفاع مقدس رقم خورد، گفت: در هشت سال دفاع مقدس، جنگ تمام ارتش های دنیا مجهز به تسلیحات مدرن علیه ملتی که در ظاهر هیچ سلاحی برای پاسخگویی نداست، رخ داد.
مدیریت حوزه علمیه خراسان ادامه داد: سلاح این ملت در جنگ، ایمان، شجاعت، مقاومت، اخلاص و عشق به اسلام و تشیع و ارزش های الهی و تصمیم برای پاکسازی کشور از فرهنگ بیگانه و هم چنین کوتاه کردن دست استعمارگران بود و این تصمیم به برکت بسیج، حرکت بسیجی و مردم اتفاق افتاد.
بین مسؤولان و مردم فاصله ایجاد نشود
آیت الله واعظ طبسی در ادامه به بیان نکاتی اخلاقی و توصیه هایی به بسیجیان حاضر در جلسه پرداخت و عنوان کرد: همۀ ما اشتباهات و ضعف هایی داریم، همۀ ما باید خود را بسازیم و تربیت کنیم لذا مبادا قدرت در ما اثر بگذارد و مسئولیت ها و میزها بین ما و مردم فاصله ایجاد کند، مبادا مظلومین و مستضعفین و همچنین مردمی که در برابر فشارهای سیاسی و اقتصادی مقاومت کردند را فراموش کنیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: همه ما مشکلاتی داریم لذا نباید مشکلات دیگران را بزرگ کرده و به شایعات دامن بزنیم، ما نباید از خیرخواهی به مدیران و مسئولان غفلت کرده و اسیر افراط و تفریط شویم.
وی از ضرورت هماهنگی بین دستگاه های فرهنگی و رعایت نظم توسط آنها سخن گفت و تأکید کرد: اگر سازمان های فرهنگی، بسیج و نیروهای انقلابی هماهنگ با هم و با برنامه ریزی یک اتاق فکر فعالیت کنند، آنگاه در هیچ یک از هتل های مدرن مشهد، فرودگاه و پایانه های مسافربری و غیره افراد بد حجاب دیده نخواهند شد.
تولیت آستان قدس تصریح کرد: همانطور که در مسائل سیاسی و نظامی هماهنگ بودیم و به اینجا رسیدیم، در مسائل فرهنگی و در مقابله با فعالیت های دشمن که در جهت استحلال فرهنگی و نابودی اخلاق و معرفت در بین مردم به ویژه جوانان و نوجوانان فعالیت می کند نیز باید با هماهنگی، انضباط و ملاک قرار دادن فرمایشات رهبری حرکت کنیم.

وی در پایان به بسیجیان توصیه کرد: رابطه خودتان با روحانیت، علمای دین و آنان که با بصیرت و نگاهی واقع بینانه به اسلام فعالیت می کنند را تقویت کنید؛ هر نهاد و مجموعه ای که رابطه اش با روحانیت کمرنگ شود، قطعاً دچار زیان خواهد شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + 7 =