انتقاد آیت‌الله حسینی بوشهری از وجود ربا در بانک‌ها

 مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این که گرفتن ربا اعلان جنگ با خدا است گفت: گاهی گزارشی که از روند بانک‌های خارجی ارائه می‌شود، آنها کمتر از بانک های ما از مشتریان خود بهره می‌گیرند . 
به گزارش خبرگزاری حوزه،آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار سرپرست موسسه مالی و اعتباری کوثر قم، با اشاره به اهمیت وجایگاه قرض الحسنه در آیات و روایات اسلامی اظهار داشت:آرزوی مراجع معظم و علمای دین که بیان کننده احکام الهی هستند، این است که آنچه مورد نظر صاحب مکتب است در جامعه دینی و اسلامی پیاده و اجرا شود.

*گرفتن ربا اعلان جنگ با خداست

مدیر حوزه های علمیه با انتقاد از گرفتن ربا در برخی از  بانک ها، موسسا ت مالی و اعتباری و یا توسط اشخاصی بیان داشت:روایات متعددی با شدت برخورد با ربا، وارد شده که این عمل اعلان جنگ با خداست و کمتر گناهی است که در آن این چنین تعبیر شده باشد.

عضو خبرگان رهبری  با اشاره به دلیل حرمت ربا تصریح کرد: اسلام نمی خواهد جامعه و مردمی که به خاطر مشکلات اقتصادی، نیاز به قرض پیدا می کنند با دادن ربا مشکلات آنها مضاعف شود.

وی با بیان این  که گرفتن برخی  سود ها وحشتناک است و برخی پول دست شان است که تنها ربا بگیرند، بیان داشت:انسان ها،  ظاهر بین هستند تصور می کنند که با زرنگی خود می توانند زندگی بهتری داشته باشند و پول دارشوند، عنایت الهی را فراموش کرده اند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که « «الْخلقُ عِیالُ الله فَأحبُّ الْخلق إلی الله من نَفَع عیالَ الله و ادْخل علی اهلِ بیْتٍ سُرُوراً.» »گفت: خداوند بیشترین توجه را به مخلوق خود دارد  واو را فراموش نمی کند.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که در بانک های نظام اسلامی نباید ربا وجود داشته باشد خاطرنشان کرد:گاهی گزارشی که از روند بانک های خارجی ارائه می شود، آنها کمتر از بانک های ما از مشتریان خود بهره می گیرند در حالی که ما آنها را به عنوان نظام اقتصادی می شناسیم.

وی درپایان  با بیان این که موسساتی که قرض الحسنه و تسهیلات بدون بهره به مردم ارائه می کنند و کارمزدی دریافت نمی کنند،خداوند در جای دیگر عوض آن را چند برابر می دهد و درکارشان برکت عطا می کند یادآورشد: امیدواریم چنین بانک هایی الگو برای سایر بانک ها و موسسات مالی و اعتباری باشند و روزی برسد که بانکداری اسلامی به معنای واقعی در کشور  پیاده شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 7