حوزه علمیه نیازمند تاسیس شبکه‌های ماهواره‌ای است

satellite-dish-lamit-hub-50dfe
  عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خواستار بسترسازی مناسب برای ایجاد شبکه‌های ماهواره‌ای توسط حوزه علمیه برای تبلیغ گسترده معارف اسلام به اقصی نقاط دنیا شد. احمد بخشایش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با تاکید بر این‌که انجام کار فرهنگی در سفارت‌خانه‌ها کاری پسندیده است، گفت: برای تقویت فعالیت مسوولین فرهنگی کشور و ایجاد هماهنگی بیشتر نهادهای فرهنگی با یکدیگر، چند سالی است که سازمان فرهنگ ارتباطات اسلامی به عنوان زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است که هماهنگی و همکاری نزدیکی با وزارت امور خارجه دارد.

وی با اعلام این‌که رایزنی‌های فرهنگی زیر نظر سفیر کار می‌کنند گفت: کارهای فرهنگی در خارج از کشور به دو شکل انجام می‌شود، یکی این‌که از طریق حوزه علمیه روحانیونی به عنوان مبلغ در سفارت خانه‌ها مستقر می‌شوند دوم این‌که حوزه، مبلغانی را برای تبلیغ در بین ایرانیان خارج از کشور از جمله اعضای سفارتخانه‌ها و خانواده آنها،‌ دانشجویان و… اعزام می‌‌کند.

وی با تاکید بر این‌که حضور حوزه در عرصه بین‌الملل برکات فراوان فرهنگی را به دنبال خواهد داشت گفت: باید بین حوزه علمیه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ارتباطی منطقی ایجاد شود، بدین معنا که تربیت مبلغ بر اساس نیازهای هر کشور، توسط سازمان ارتباطات تعیین شود و حوزه‌های علمیه نیز روحانی و فرد مشخص در امر تبلیغ خارج از کشور را از طریق این سازمان اعزام کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این‌که آیا تبلیغات اسلامی به درستی صورت می‌گیرد؟ گفت: انجام کارهای فرهنگی درخارج از کشور، بسیار پیچیده است و باید مبلغان ما تلاش کنند سبک فاخر زندگی ایرانی اسلامی به لحاظ حضور و اقامت در کشورهای دیگر، تحت‌الشعاع فرهنگ آن کشور قرار نگیرد.

وی در ادامه افزود: البته قبول داریم تا رسیدن به حد مطلوب فرهنگی در امر تبلیغ فاصله داریم، اما چون کار فرهنگی، کاری علمی نیست که قابل اندازه گیری باشد، باید بیشتر تلاش کرد تا فرهنگ دیگر ملل تحت الشعاع فرهنگ غنی ایرانی اسلامی قرار گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید براین ‌که ما تا رسیدن به نقطه مطلوب تبلیغ اسلام ناب شیعی فاصله زیادی داریم، گفت: بیشتر از این  می‌توانیم کارهای فرهنگی انجام دهیم. لذا قبل از این‌که در سفارتخانه‌ها کارهای فرهنگی انجام دهیم، می‌توانیم با استفاده از توان طلبه‌هایی که زبان‌های خارجی مثل انگلیسی، عربی، فرانسه، آلمانی، روسی و یا دیگر زبان‌های زنده دنیا را می‌دانند و مسلط به فن تبلیغ امور دینی هستند، از طریق وسایل ارتباط جمعی، مثل اینترنت و سایر رسانه‌های تبلیغی فعالیت کنیم، که این روش بسیار بهتر و دارای نتایج بیشتری خواهد بود.

وی با توجه به گسترش وسایل ارتباط جمعی گفت: روحانیون می‌توانند از طریق تلویزیون، اینترنت و شبکه‌های ماهواره‌ای مردم را با معارف اصیل اسلامی و شیعی آشنا کنند و در این راستا حوزه علمیه به عنوان متکفل حراست از دین و تبلیغ معارف آن نیازمند چندین شبکه فعال ماهواره‌ای است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 8