واکنش شدید آیت‌الله العظمی مکارم به برپایی جشن طلاق در تهران

 IMAGE634950696518281250
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با هشدار نسبت به وقوع جشن طلاق در برخی مناطق تهران، گفتند: مغضوب ترین امر در نزد خدای متعال طلاق است و این مساله باید به صورت علمی و دقیق کارشناسی و آسیب شناسی شود. 
به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع، در دیدار استاندار تهران، این استان را از مهم ترین و حساس ترین استان های کشور دانسته و تاکید کردند: اگر مشکلات اخلاقی کشور را محاسبه کنیم، ممکن است پنجاه درصد آن در این شهر به ویژه مناطق شمالی آن باشد.

ایشان با بیان این که حل این مشکلات نیازمند اراده جمعی است، تصریح کردند: تمام ارگان ها باید دست به دست هم داده و کمک کنند تا مشکلات شهر تهران به ویژه مشکلات فرهنگی و اخلاقی حل شود.

معظم له با تاکید بر این که شورای فرهنگ عمومی تهران نقش کلیدی در این راستا دارد، خاطرنشان کردند: بخشی از مشکلات ناشی از ورود فرهنگ های بیگانه به کشور به ویژه شهر تهران است، از این رو مدخل های ورودی و خروجی باید تحت نظر باشد.

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که نباید از حل مشکلات نا امید شد، افزودند: نباید تصور شود به دلیل این که همه مشکلات حل نمی شود، دست روی دست بگذاریم و به اندازه توان مشکلات را حل نکنیم.

ایشان نسبت به وقوع جشن طلاق در برخی مناطق استان تهران هشدار داده و تصریح کردند: مغضوب ترین امر در نزد خدای متعال طلاق است و این مساله باید به صورت علمی و دقیق کارشناسی و آسیب شناسی شود.

معظم له با انتقاد از غربزدگی برخی افراد، گفتند: برخی افراد تفسیر درستی از آزادی ندارند؛ یک روزنامه مطلب زشتی را علیه مقدسات و ارزش های اسلامی و دینی می نویسد و بعد عده ای در مقام دفاع بر می آیند و ادعا می کنند باید آزادی باشد؛ این آزادی بر مبنای غربی است و به هیچ وجه قابل دفاع نیست.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، اعتدال را موضوعی مهم دانستند و با بیان این که قرار گرفتن روی خط اعتدال کار آسانی نیست، یادآور شدند: نباید اعتدال قول داده شده، از سوی مسؤولان دچار مشکل شود.

این مرجع تقلید یادآورشدند: اگر اعتدال عملی نشود، در آینده دچار مشکلاتی خواهیم شد؛ از این رو باید اعتدال را انشاءالله در تمامی جنبه ها و سطوح رعایت کرد.

جشنی برای آغاز مشکلات!

گفتنبی است، در شرایطی که برپایی مراسم ازدواج برای بسیاری از جوان‌ها سخت و دشوار شده ، مدتی است که برخی زوج ها هنگام طلاق، جشن هایی را برگزار می کنند!!!

 برپایی جشن فروپاشی یک خانواده که برگزارکنندگان آن ادای روشنفکرها را درمی آورند، در مناطق شمالی شهر تهران روبه گسترش است و در صورتی که با برگزاری این گونه جشن های مذموم برخورد جدی نشود، ناهنجاری های غربی به سرعت در جامعه رشد می یابد و آسیب های بسیاری را در پی خواهد داشت.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 9