معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری: امام سجاد(ع) شجاعانه از منطق ولایت دفاع کردند

  دعاها، گریه‌ها و مناجات های امام سجاد(ع)، که با هدف تربیت و روشنگری صورت می گرفت حاوی پیام‌ها و جهت‌‌دهی‌های زیادی است.
به گزارش خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی، معاون امور ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری امروز در کنگره بین المللی امام سجاد(ع) طی سخنانی با اشاره به شرایط دوران زندگی آن حضرت اظهارداشت: با وجود ظلم و جنایات حکام، انحطاط فرهنگی دینی و گسترش فساد در جامعه، دوران امام سجاد(ع)، سخت ترین و دشوارترین دوران برای محبان و پیروان اهل بیت(ع) بود.

وی افزود: تحریف دین و معارف اهل بیت(ع) و تحریف روایات به اندازه‌ای در این دوران شدت گرفته بود که جایگاه عبدالملک مروان ثقفی را بالاتر از مقام پیامبراکرم(ص) می دانستند.

معاون امور ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، با اشاره به لزوم اهمیت شناخت جایگاه امام سجاد(ع)، گفت: ما غیر از چندماه زندگی آن حضرت در فاصله بعد از شهادت امام حسین(ع) در شام و اینکه امام کتابی به اسم صحیفه سجادیه دارند، آن گونه که شایسته است، امام سجاد(ع) را نشناخته ایم.

 وی، با اشاره به نقش برجسته امام سجاد(ع) در به چالش کشیدن یزیدیان، ادامه داد: آنچنان شجاعانه از منطق ولایت دفاع کرد که عبیدالله بن زیاد حکم به قتل ایشان داد؛ البته موفق به این کار نشد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی تصریح کرد: به تحقیق می توان گفت که دوره امامت امام سجاد(ع) سخت ترین دوران برای مسلمانان و پیروان اهل بیت(ع) بود.

وی با اشاره به اینکه در آن شرایط نابسامان امام سجاد(ع) کارهایی زیادی انجام دادند، خاطرنشان ساخت: دعاها، گریه ها و مناجات های امام حاوی پیام های و جهت دهی زیادی برای ماست.

 حجت الاسلام والمسلمین مروی، درخشش دیگر امام سجاد(ع) را در تربیت شاگرد مکتب اهل بیت(ع) و گسیل داشتن آنها به سرزمین های خراسان، سیستان و سایر بلاد اسلامی برای انتقال حقایق عاشورا و قیام اباعبدالله(ع) و تشریح احکام دین اسلام و راه صحیح اسلام برای مردم برشمرد.

وی در پایان، بسترسازی برای امامت امام محمد باقر(ع) و امام صادق(ع) را از درخشش های دیگر امام سجاد(ع) برشمرد که در ابعاد مختلف جمع آوری آثار گران‌مایه‌ای همچون صحیفه سجادیه، رساله الحقوق، مناجات ها و دیگر سخنان ارزشمند آن حضرت گذشت.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 9 =