امام جمعه مشهد از سیاست دولت در مسائل فرهنگی‌ انتقاد کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد از سیاست دولت در مسائل فرهنگی‌ انتقاد کرد

امام جمعه مشهد از سیاست دولت درباره مسائل فرهنگی انتقاد کرد و گفت: تعجب می‌کنم که مدیران اجرایی نظام بگویند که دولت در فرهنگ مداخله نمی‌کند.

به گزارش خبرنگاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های  نماز جمعه مشهد اظهار کرد: ما در بررسی سیره سیاسی اهل بیت(ع) باید راهبرد خود را در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی از اهل بیت اخذ کنیم.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ با بیان اینکه شخصیت امام سجاد(ع) در بستر اجتماعی برای ما عبرت آموز است ادامه داد: اگر تنها عاشورایی بودن، حسینی بودن و کربلایی بودن به اشک ریختن و عواطف است مردم مدینه هم اشک ریختند، پس چرا امام سجاد(ع) به آنها پشت کردند؟ اهل بیت(ع) از ما اشک نمی‌خواهند بلکه از ما می‌خواهند از آنها پیروی کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: عده ای در کشور و این شهر هستند که اسم خودشان را ولایی گذاشتند اما قمه زده و کارهای خرافی انجام می‌دهند. این‌ها عشق نیست.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ با اشاره مذاکرات ژنو و توافق‌های صورت گرفته ادامه داد: دولت یازدهم منتخب مردم بوده و رهبر معظم انقلاب نیز بارها از مذاکره کنندگان به عنوان فرزندان انقلاب تعبیر کرده است و البته این تعبیر بسیار آرامش‌بخش است.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ افزود: اینکه پادشاه عربستان با رئیس‌جمهور آمریکا تلفنی گفت‌وگو می‌کند و از توافقات ژنو ابراز نارضایتی می‌کند باید دید که رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به آنها چه می‌گوید که باعث آرامش آنها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری برای مسئولان و دولت شاخص تعیین کردند، اظهار کرد: امروز مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌ها مسئولیت اصلی دولتمردان است زیرا دشمنان با شگردهای جدیدی به عرصه مقابله با ایران آمده‌اند.

امام جمعه مشهد در ادامه سخنان خود با انتقاد از عدم دخالت دولت در مسائل فرهنگی تصریح کرد: دشمن با یک شگرد شیطانی جدیدی آماده شده و درست نیست که عرصه را برای دشمن باز بگذاریم.

عضو خبرگان رهبری افزود: تعجب می‌کنم که مدیران اجرایی نظام بگویند که دولت در فرهنگ مداخله نمی‌کند. ما کشوری هستیم که با آمریکا می‌جنگیم و این توافق بستر جدیدی است که بر ما بتازند و از طرفی هم بستر فرهنگ یک کار تازه‌ای است تا آنها از آن استفاده کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 9