آیت‌الله مکارم‌شیرازی در دیدار استاندار تهران‌: ۵۰ درصد مشکلات اخلاقی کشور در تهران مشهود است/ اعتدال عملی نشود دچار مشکل می‌شویم

خبرگزاری فارس: 50 درصد مشکلات اخلاقی کشور در تهران مشهود است/ اعتدال عملی نشود دچار مشکل می‌شویم
آیت‌الله مکارم‌شیرازی در دیدار استاندار تهران‌:
۵۰ درصد مشکلات اخلاقی کشور در تهران مشهود است/ اعتدال عملی نشود دچار مشکل می‌شویم

یکی از مراجع تقلید قم با بیان اینکه اگر مشکلات اخلاقی کشور را محاسبه کنیم ممکن است پنجاه درصد آن در این شهر به ویژه مناطق شمالی شهر باشد، گفت: اگر اعتدال عملی نشود در آینده دچار مشکلاتی خواهیم شد.

 آیت الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار استاندار تهران، این استان را از مهم‌ترین و حساس ترین استان‌های کشور دانسته و تاکید کرد: اگر مشکلات اخلاقی کشور را محاسبه کنیم ممکن است پنجاه درصد آن در این شهر به ویژه مناطق شمالی شهر باشد.

وی با بیان اینکه حل این مشکلات نیازمند اراده جمعی است تصریح کرد: تمام ارگان‌ها باید دست به دست هم داده و کمک کنند تا مشکلات شهر تهران به ویژه مشکلات فرهنگی و اخلاقی حل شود.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی تهران نقش کلیدی در این راستا دارد، خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات ناشی از ورود فرهنگ‌های بیگانه به کشور به ویژه شهر تهران است، از این رو مدخل‌های ورودی و خروجی باید مورد نظر باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه نباید از حل مشکلات نا امید شد خاطرنشان کردند: نباید تصور شود به دلیل اینکه همه مشکلات حل نمی‌شود، دست روی دست بگذاریم و به اندازه توان مشکلات را حل نکنیم.

وی نسبت به وقوع جشن طلاق در برخی مناطق استان تهران هشدار داد و تصریح کرد: مغضوب‌ترین امر در نزد خدای متعال طلاق است و این مسئله باید به صورت علمی و دقیق کارشناسی و آسیب‌شناسی شود.

استاد حوزه علمیه قم با انتقاد از غرب‌زدگی برخی افراد گفت: برخی از آزادی تفسیر درستی ندارند، یک روزنامه مطلب زشتی را علیه مقدسات و ارزش‌های اسلامی و دینی می‌نویسد و بعد عده‌ای در مقام دفاع بر می‌آیند و ادعا می‌کنند باید آزادی باشد؛ این آزادی بر مبنای غربی است و به هیچ وجه قابل دفاع نیست.

آیت‌الله مکارم شیرازی اعتدال را موضوعی مهم دانست و با بیان اینکه قرار گرفتن روی خط اعتدال کار آسانی نیست بیان کرد: نباید اعتدال قول داده شده از سوی مسؤولان دچار مشکل شود.

وی یادآور شد: اگر اعتدال عملی نشود در آینده دچار مشکلاتی خواهیم شد؛ از این رو باید اعتدال را ان‌شاءالله در تمام جنبه‌ها و سطوح رعایت کرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه تهران باید الگویی برای تمام کشور باشد، اضافه کرد: اگر تهران اصلاح شود تمام کشور اصلاح خواهد شد، عکس این مسئله نیز صادق است.

وی تخریب محیط زیست را شرعا دارای اشکال دانست و در عین حال تصریح کرد: رسیدگی به مسئله محیط زیست موضوعی بسیار مهم است به ویژه در شهر تهران که باید مورد توجه تمامی مسئولان قرار گیرد، اما نباید تنها به وضعیت آب و هوا و محیط زیست توجه کرد، وضعیت فرهنگی را نیز باید چاره اندیشی کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 14