حجت الاسلام والمسلمین قرائتی : نسبت به تربیت اساتید تفسیر قرآن جدی باشیم

IMAGE633811162342183506

  رئیس ستاد تفسیر قرآن کریم با بیان این که امروز نیاز به استاد و مفسر قرآن کریم در دانشگاه‌ها احساس می‌شود گفت:‌ دست ما برای تأمین این نیاز کوتاه است که باید در این عرصه حضور جدی داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی شب گذشته در نشست علمی اساتید تفسیر قرآن کریم که در مؤسسه قرآنی بیان برگزار شد،‌ توجه به قرآن کریم را لازمه زندگی بشری دانست و گفت:‌ باید با انس داشتن به قرآن و توجه به مفاهیم آن به جایی برسیم که با نگاه به هر کلمه‌ای از قرآن، بدانیم خداوند از ما چه می‌خواهد.

وی با بیان این که امروز نیاز به استاد و مفسر قرآن کریم در دانشگاه‌ها احساس می‌شود، افزود: در عین وجود نیاز و درخواست برای استاد مفسر قرآن؛ دست ما برای تأمین این نیاز کوتاه است که باید در این عرصه حضور جدی داشت.

وی تفسیر در کنار تهذیب و تبلیغ را راهکاری برای نفوذ آن در میان همه اقشار جامعه دانست و گفت: تفسیر باید به گونه‌ای بیان شود که برای قشرهای مختلف قابل فهم باشد، از این رو سخن گفتن متناسب با نیاز و درک مخاطب در تفسیر قرآن ضروری است.

وی با اشاره به این که در گذشته تفسیر موضوعی قرآن کریم در صفات سلبیه و ثبوتیه خداوند مطرح می‌شد،اظهار داشت: امروز با توجه به نیازهای مختلف مردم، تفاسیر موضوعی باید در عرصه‌های مدیریت، سیاست، شهرسازی و… بررسی و مطرح شود.

وی در ادامه به تبیین راهکارهایی در نشر تفسیر قرآن در جامعه اشاره کرد و گفت:‌ باید به مردم نشان دهیم که قرآن پاسخگوی تمامی نیازهای آنها است، از تبیین مسائل غیر ضروری اجتناب کرد، قرآن را برای مردم ملموس نماییم و تفاسیر به صورت کاربردی به مردم تبیین شود؛ در این صورت مردم به قرآن اهتمام می‌یابند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 14