تربیت طلاب باقیات الصالحات است

تربیت طلاب، فضیلت باقیات الصالحات را دارد؛ چرا که اگر باب هدایت و راهنمایی برای کسی گشوده شود، هر عمل خیری که فرد انجام دهد، برای پرورش دهنده او نیز ثبت می‌گردد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ‌فال، امروز در اجلاس مدیران مدارس علمیه کشوربا اشاره به ضرورت و جایگاه تعقل و تفکر در مدیریت، اظهار داشت: تفکر و تعقل یکی از بایسته‌های مهم در عرصه مدیریت است و بنابر روایتی از امام علی‌(ع) تفکر و تعقل به چاره‌اندیشی می‌انجامد؛ بنابراین چاره‌اندیشی از ناحیه مدیران برای تربیت طلاب در مدارس علمیه امری لازم و ضروری است.

مدیر حوزه علمیه استان قم، داشتن تجربه را یکی از امتیازات مدیر موفق دانسته و گفت: تجربه، اخلاق نیکو، حلم و بردباری  از دیگر شاخصه های یک مدیر موفق حوزوی است.

وی درباره جایگاه حلم و بردباری در مدیریت و نقش آنها در پیشبرد اهداف حوزه‌، خاطرنشان کرد: حلم و بردباری در برخورد با جوانان بسیار مهم است و بنابر روایات وارد شده از جانب معصومین(ع)، مدیریت صحیح و ایده‌آل بدون حلم و صبر و بردباری امکان‌پذیر نیست؛ البته قاطعیت در برخی مواقع لازم است که منافاتی با حلم و بردباری ندارد.

مسئول حوزه مدیریت حوزه های علمیه کشور، راضی شدن به شرایط موجود در مدیریت را یکی از آفات و آسیب ها دانسته و تاکید کرد: مدیران نباید از موفقیت‌ها مغرور و در سختی‌ها، شانه از زیر بار مسئولیت خالی کنند، بلکه باید با تلاش و پشتکار، پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری بپیمایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ‌فال، انعطاف در مدیریت را شرط لازم برای یک مدیر حوزوی خواند و تصریح کرد: مدیر موفق باید در تصمیمات خود انعطاف به خرج دهد و تمامی تصمیمات را با تفکر، تعقل و مشورت اتخاذ نماید.

مدیر حوزه علمیه استان قم، تربیت طلاب را باقیات الصالحات دانسته و ابراز داشت: تربیت طلاب، فضیلت باقیات الصالحات را دارد؛ چرا که اگر باب هدایت و راهنمایی برای کسی گشوده شود، هر عمل خیری که فرد انجام دهد، برای پرورش دهنده او نیز ثبت می‌گردد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 14