پاسخ به شبهات باید تخصصی، دقیق و سطح انتشار آن جهانی باشد

نوری همدانی
حضرت آیت الله نوری همدانی به شبهه افکنی‌های گسترده و همه جانبه دشمنان علیه اسلام اشاره کرد و گفت: پاسخ به این شبهات باید علمی، تخصصی، دقیق بوده و سطح انتشار این مطالب جهانی باشد.

 حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار حجت الاسلام حسن رضایی مهر رییس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه، در امر پاسخ‌گویی به شبهات به بیان چند نکته پرداخت و اظهار داشت: درست فهمیدن شبهه، پاسخ دقیق و تخصصی و داشتن امکاناتی برای انتشار این مطالب در سطح جهانی بسیار مهم است.

وی افزود: باید گروهی از متخصصین و محققینی که قدرت پاسخگویی دارند گرد هم بیایند و با مطالعات زیادی که در زمینه شبهات مطرح شده دارند سعی کنند پرسش‌ها را درست بفهمند و به صورت دقیق و علمی پاسخ دهند؛ در عصر حاضر هر روز با شبهه‌ای جدید روبرو می شویم از این رو وظیفه پاسخگویان بسیار سنگین و خطیر است.

این مرجع تقلید با اشاره به گسترش و پیشرفت ابزارهای ارتباطی، گفت: امروزه با استفاده از اینترنت و سایت‌های مختلف شبهات و پرسش‌ها در سطح وسیعی و با سرعت زیادی در دنیا منتشر می شود؛ این شبهات همواره وجود داشته و علمای اسلام نیز پاسخگوی آنها بوده اند اما با تغییر شیوه طرح و انتشار این شبهات ما نیز باید متناسب با آن پاسخگو باشیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی فطری بودن دین اسلام، مقاومت و موفقیت نظام اسلامی در برابر مستکبران جهان را دلیل گرایش ملت‌ها به سوی اسلام دانست و ابراز داشت: حاکمان جائر و غربی‌ها ریشه این تفکرات را ایران و تشیع می دانند و آن را خطری بزرگ برای بقای سلطه خود بر ملت‌ها می دانند به همین دلیل با استفاده از تمام تجهیزات خود سعی دارند ما را بکوبند.

وی با اشاره افزایش دشمنی‌ها علیه اسلام و تشیع، گفت: دشمنان با همه توان به میدان آمده‌اند و با بازسازی شبهات گذشته سعی دارند مردم را گمراه کنند؛ آنها حرف تازه‌ای برای گفتن ندارند اما با دروغ پردازی و حرف‌های فریبنده می خواهند ایجاد انحراف کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: در این میان نسل جوان ما و حتی دیگر ملت‌ها چشم به پاسخ‌های ما دارند؛ کشورهایی که با موج بیداری اسلامی همراه شده اند و برخی کشورهای اروپایی برای مشکلات اقتصادی و سیاسی خود نیاز به راهنمایی دارند بنابراین باید در زمینه کار بسیار قوی و تشکیلاتی شود.

وی با بیان این که در طول تاریخ اسلام و تشیع شبهات و هجمه‌های سنگینی از سوی دشمنان ایجاد شده است، گفت: آنها با دست‌کاری تاریخ و تفسیر به رأی کردن قرآن همه توان خود را به کار بستند تا نامی از اهل بیت(ع) باقی نماند و یا حضور آنان را کمرنگ کنند؛ این دست از ظلم‌ها و جعلیات در زمان معاویه آغاز شد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پاسخگویی به شبهات را نوعی مرزبانی اسلام و خط شکنی در مصاف با دشمنان توصیف کرد و بیان داشت: اسلام همواره با استدلال‌های قوی، غنی و مستحکم خود پاسخگوی این شبهات بوده است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 10