اعلام آمادگی جامعه مدرسین برای حضور در مصر و مناظرات علمی

آیت الله مرتضی مقتدایی
نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر ضرورت وحدت میان امت اسلامی تأکید کرد و با اشاره به توطئه‌ها و تبلیغات منفی دشمنان علیه ایران، گفت: سفر علمای جهان اسلام به ایران و دیدار با علما توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.
آیت‌الله مرتضی مقتدایی نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار جمعی از علما و اندیشمندان مصری، با اشاره به جایگاه والای جامعه مدرسین در نظام اسلامی به تبیین عملکرد، ویژگی‌ها و اقدامات صورت گرفته این نهاد حوزوی پرداخت.
وی با تأکید بر این‌که امروز اسلام فراتر از مرزها حرکت می‌کند، ابراز کرد: متأسفانه امروز در خارج از کشور علیه ایران تبلیغات منفی صورت می‌گیرد و این دیدارها و ملاقات‌ها به خنثی کردن توطئه‌ها کمک فراوانی می‌کند.
نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه مهم قم در روایات اهل بیت(ع)، اظهار کرد: شهر مقدس قم در برخی از تعبیرات ائمه اطهار(ع) به عنوان حرم اهل بیت(ع) نام گذاری شده است.
آیت‌الله مقتدایی با بیان این‌که حوزه علمیه قم مرکز علمی حوزه‌های علمیه در کشور است، افزود: حوزه علمیه قم دارای ظرفیت‌های بالایی است و نقش مهمی در ترویج و تبیین علوم دینی دارد.
عضو شورای عالی حوزه علمیه جایگاه بالای مرجعیت در حوزه علمیه و جهان اسلام را مورد توجه قرار داد و گفت: امروز رساله‌های مراجع تقلید به زبان‌ها مختلف ترجمه شده و نه تنها در ایران بلکه در اقصی نقاط جهان، شیعیان از مراجع تقلید حوزه علمیه قم تقلید می‌کنند.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشراف کامل بر حوزه‌های علمیه کشور دارد، افزود: جامعه مدرسین بر امور سیاسی کشور نیز اشراف دارد و  سیاست‌های اجرایی کشور را تأیید و یا رد می‌کند.
وی ادامه داد: در دیداری که اعضای جامعه مدرسین با رهبر معظم انقلاب داشتند ایشان فرمودند که جامعه باید در امور سیاسی کشور ورود داشته باشد و اعمال نظر کند.
نائب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با بیان این‌که این دیدارها به حفظ وحدت میان امت اسلامی کمک می‌کند، ابراز کرد: امام خمینی(ره) منادی وحدت در میان مسلمانان بود.
آیت‌الله مقتدایی با تأکید بر این‌که اهل سنت برادران ما هستند، ادامه داد: امروز در ایران اسلامی رابطه بسیار مثبتی میان اهل تشیع و تسنن وجود دارد و حتی در مناصب مهمی همچون استاد دانشگاه و در بحث قضاوت نیز از آنها استفاده می‌شود.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خواستار ارتباط بیشتر میان علمای جهان اسلام شد و اظهار کرد: جامعه مدرسین برای حضور در مصر و دیدار و برگزاری مناظرات علمی با علمای مصر و الازهر اعلام آمادگی می‌کند.

گفتنی است، در این دیدار علما و اندیشمندان مصری ضمن ابراز خرسندی از سفر به شهر مقدس قم و دیدار با علما، بر ضرورت حفظ وحدت در میان امت اسلامی تأکید کرده و خواستار تعاملات بیشتر علمی میان علمای مصر و ایران شدند./






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 11