مدرسه فقاهت، با رویکرد تربیت مجتهدان آینده تاسیس می‌شود

farjam_l_143482

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان گفت: مدرسه فقاهت با رویکرد فقه و اصول از سال آینده تحصیلی، در مشهد برای تربیت مجتهدان آینده راه‌‌اندازی می‌شود.

 حجت الاسلام و المسلمین فرجام در اجلاس مدیران مدارس حوزه علمیه خراسان بر رشد و بالندگی حوزه های علمیه نسبت به گذشته تاکید کرد.

 وی تصریح کرد: نباید به این میزان از رشد و ارتقا اکتفا کرد، بلکه می بایست برای پیشرفت بیشتر حوزه های علمیه، برنامه‌ریزی داشت.

مدیراجرایی حوزه علمیه خراسان به طرح راه اندازی مدرسه فقاهت برای ظور حضور طلاب با معدل بالای  ۱۸ و در واقع استعدادهای برتر با حضور اساتید برجسته و تسهیلات خوب در زمینه تحصیل فقه و اصول سنتی اشاره و خاطر نشان کرد: این طرح با نگاهی ۵۰ ساله برنامه ریزی شده تا افرادی خوش استعداد با منش طلبگی، در آینده حوزه علمیه، در فضای صددرصد سنتی فقه و اصول، تربیت و مدرسان و مجتهدان برجسته ای به حوزه‌های علمیه معرفی شوند.

حجت الاسلام و المسلمین فرجام با تاکید بر جذب استعدادهای برجسته، گفت: برای جذب استعدادهای خوب می توان با زمینه سازی وشناسایی در کنار فراخوان عمومی، افراد برتر را با حوزه علمیه آشنا کرد.

وی بر تعامل با نهادهای فرهنگی به منظور ارتقا جایگاه حوزه و جذب عناصر کیفی تأکید کرد و ابرازداشت: حوزه های علمیه شیعه از گذشته در باور مردم بوده و هیچ نظام سیاسی منتی بر این نهاد حوزوی نداشته است.

   دبیر شورای برنامه‌ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: روحانیت شیعه در این دوران می‌تواند نقش مهمی ایفا کند و با همت و تلاش خود از این فرصت بهره برند.

حجت الاسلام و المسلمین فرجام با اشاره به فضای افراطی وهابیت و القاعده، ابرازداشت: در این فضا که تلاش می شود برای شیعه محدودیت ایجاد کند، افراد زیادی در دنیای امروز به دنبال دریافت پیام و معارف اهل بیت (علیهم السلام) هستند.

وی در ادامه ضمن تأکید بر اهمیت برگزاری همایش مدیران مدارس، یادآورشد: مدیران می‌توانند در این زمینه کمک فکری خوبی به برنامه ریزان ارائه دهند.

مدیر اجرائی حوزه علمیه خراسان با اشاره به راه اندازی دوره سفیران هدایت و تبلیغ از سال جاری تحصیلی، ابرازداشت: این طرح در سال آینده در شش مدرسه علمیه استان‌های خراسان توسعه خواهد یافت.

 براساس گزارش روابط عمومی حوزه علمیه خراسان حجت‌الاسلام و المسلمین فرجام از مدیران مدارس خواست تا نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه اعلام کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + 8 =