امام جمعه بندرعباس: وهابیت دیکتاتوری مذهبی دارد

  نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با تاکید براینکه اندیشه تکفیری ریشه اسلامی ندارد گفت: مسلمانان در صدر اسلام حتی در جنگ‌ها هم سعی می‌کردند آغازگر نباشند و بی‌گناه را نکشند.

  آیت‌الله نعیم‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و امام‌جمعه بندرعباس در کارگاه آموزشی شناخت وهابیت، با تاکید بر پیشگیری از گسترش وهابیت گفت: کشور پاکستان هم از قبل با مشکل تکفیر و وهابیت مواجه نبود و عدم پیشگیری کار این کشور را به اینجا کشانده و ما هم در حال حاضر مشکلی نداریم اما این به معنی عدم پیشگیری نیست و باید از سرنوشت پاکستان درس بگیریم

وی با بیان اینکه سپاه ، ارتش و نیروهای بسیجی حافظان مرزهای جغرافیایی کشور بوده و هستند گفت: علما، روحانیون و نخبگان مذهبی نیز حافظان مرزهای فکری جامعه هستند و جامعه اسلامی از لحاظ فکری به دست علما سپرده شده است.

امام‌جمعه بندرعباس با بیان اینکه  اسلام هر روز زنده‌تر می‌شود، ادامه داد: در اروپا کلیساها یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند و جای خود را به منازل ساختمانی، اداری و … می‌دهند اما برعکس در ایران فقط در استان هرمزگان هرگاه به شهر یا روستایی می‌رویم از ما تقاضای مساعدت جهت ساختن دومین یا چندمین مسجد منطقه ای را دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه  با تاکید براینکه اندیشه تکفیری ریشه اسلامی ندارد، گفت: مسلمانان در صدر اسلام حتی در جنگ‌ها هم سعی می‌کردند آغازگر نباشند و بی‌گناه را نکشند.

وی با بیان اینکه وهابیت دیکتاتوری مذهبی دارند گفت: در مسجد جامع شام، چهار محراب وجود دارد، برای چهار مذهب اهل‌سنت که هر کدام به شکل‌های مختلف اقامه می‌شود و هرکسی هم مطابق با مذهب خود در آنجا نماز می‌خواند اما در عربستان به مذاهب اسلامی احترام نمی‌گذارند و چون خودشان زیارت قبور بزرگان صدر اسلام را حرام می‌دانند به دیگر مذاهب اسلامی که زیارت مستحب است اجازه زیارت نمی‌دهند و می‌خواهند هر کس که به عربستان رفت رفتار وهابی‌گری انجام دهد.

آیت‌الله نعیم‌آبادی خطاب به حضار با بیان اینکه علما از وهابیت بگویند و مردم را بیدار کنند، قبل از اینکه نتوانند بگویند تصریح کرد: بعید می‌دانم در پاکستان علما بتوانند جمع شوند و در مورد وهابیت حرف بزنند، چون آن شب، شب آخرشان خواهد شد.






یک نظر برای امام جمعه بندرعباس: وهابیت دیکتاتوری مذهبی دارد

  1. علی گفت:

    در برخورد با مسئله وهابیت نباید مدافعانه عمل شود،ما باید به تفکرات وهابیت و تکفیری‌ها هجوم ببریم و پایه‌های پوشالی آنها را بلرزانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 8