مدیریت مدرسه علمیه و تربیت طلاب علوم دینی، بالاترین و اصیل‌ترین کار در فضای فعالیت روحانیت است.

ایت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ

ایت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ

امام جمعه مشهد: بدون منت خدمت کنیم

 آیت الله علم الهدی در مراسم اختتامیه اجلاسیه مدیران مدارس حوزه علمیه خراسان، با اشاره به این مطلب که در مبنای فرهنگی و اخلاقی اسلام دستور داریم که در مقابل اکرام و انعام به دیگران منتی نداشته باشیم، گفت: ذات اقدس الهی در برابر نعمت هایش منتی ندارد و تنها برای نعمت وجود رسول (صلی الله علیه و آله و سلم)، رسالت و در واقع، هدایت و ارشاد مردم، منت می گذارد.

عضو شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان بابیان اینکه بر اساس قواعد اصولی، با توجه به آیه «لَقَدْ مَنَّ اللّهُ عَلَى الْمُؤمِنِینَ إِذْ بَعَثَ فِیهِمْ رَسُولاً مِّنْ أَنفُسِهِمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَهَ وَإِن کَانُواْ مِن قَبْلُ لَفِی ضَلالٍ مُّبِینٍ(آل عمران/۱۶۴)»، وجود پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) به دلیل و ملاک «یعلمهم» و «یزکیهم»، موجب منت‌گذاری خداوند متعال شده، تصریح کرد: به همین جهت، باید مسئله تزکیه و تعلیم را یکی از بالاترین نعمت ها دانست، بنابراین کسانی که در این زمینه فعالیت دارند، همسو با کار پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) کار بزرگی انجام می دهند.

وی در ادامه افزود: در اینجا معلم کتاب و حکمتی مورد توجه است که تزکیه را در کنار تعلیم قرار داده است.

آیت الله علم الهدی تعلیم و آموزشی که رسالت آن به عهده مدیران و مسؤلان حوزوی است را همین گونه عنوان نمود و خاطر نشان کرد:هدف در این تعلیم، انسان شدن انسان در مسیر عبودیت و بندگی خداوند است بدون تزکیه امکان پذیرنیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان این که مدیران مدارس علیمه کار مهمی بر عهده دارند و باید در این زمینه تحمل و صبر داشته باشند، گفت: بسیاری از چهره‌های برجسته روحانیت در تاریخ به واسطه تربیت و آموزش همین مدیران مدارس رشد یافته‌اند که کار ارزشمندی برای مدیران محسوب می شود.

وی با تأکید بر این مطلب که در کارها باید اخلاص باورمندانه  داشت، گفت: اخلاص بر اثر تلقین به وجود نمی‌آید بلکه مبتنی بر باور انسان است.

این استاد حوزه علمیه خراسان با تاکید بر تربیت طلبه با نگاه به آینده و همچنین فضای حضور وی در حوزه‌های علمیه، گفت: ایجاد روحیه غیرتمندی آخوندی و طلبگی و مقید بودن به حضور موفق در این عرصه، از اموری است که در کنار تزکیه باید به آن اهتمام داشت.

گفتنی است؛ اجلاس سراسری مدیران مدارس حوزه علمیه خراسان با حضور ۹۰ نفر از مدیران، در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مورخ ۱۳ و ۱۴ آذرماه ۹۲ در اردوگاه مازندران در مشهد برگزار ‌شد.

حاضرین در این نشست دو روزه در قالب ۹ کمیسیون در موضوع‌های «آموزش»، «پژوهش»، «سفیران هدایت و تبلیغ»، «فرهنگ»، «پشتیبانی و تجهیز مدارس»، «سیاسی»، «مشاوره»، «پذیرش» و «فناوری اطلاعات» بحث و تبادل نظر کردند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 16