منتظر بدون امتحان به عصر ظهور امام زمان نمی‌رسد

حجت الاسلام مهدی ماندگاری مسئول موسسه روایتگری سیره شهدا ، عضو اتاق فکر و تبلیغ

حجت الاسلام مهدی ماندگاری مسئول موسسه روایتگری سیره شهدا ، عضو اتاق فکر و تبلیغ

حجت‌الاسلام ماندگاری با بیان این‌که منتظر بدون امتحان به عصر ظهور امام زمان(عج) نمی‌رسد، گفت: امتحان انتظار تنها نصب نام امام زمان(عج) در سر در مغازه نیست، در زمان غیبت تمام افراد در حال امتحان هستند و ولی خدا با امتحان فرد را به محضر خود قبول می‌کند.

 حجت‌الاسلام محمد مهدی ماندگاری، عضو هیأت رییسه مؤسسه روایت سیره شهدا شب گذشته در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) به بررسی امتحان‌های الهی پرداخت و گفت: امتحان حقیقت زندگی فرد است، مگر می‌شود مدرسه‌ای بدون امتحان باشد؟

وی ادامه داد: رشد فرد بدون امتحان امکان پذیر نیست، پذیرفتن امتحان به این معنی پذیرش یک واقعیت و حقیقت است، کسانی که از امتحان می‌گریزند در واقعاً از حقیقت می‌گریزند، غیر ممکن است فردی عقل و حیات داشته باشد ولی امتحان نداشته باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که فرد مرده و دیوانه امتحان ندارد، اظهار داشت: ما باید آیین نامه درست امتحان دادن را یاد بگیریم و اسلام آیین نامه امتحان‌های زندگی است، هر فردی به غیر آیین نامه اسلام با امتحان‌های زندگی برخورد کند قطعاً ورشکست و خسر الدنیا والآخره است.

برخی‌ها دستشان برای خرج کردن پول در راه خدا می‌لرزد

وی افزود: دنیا بدون امتحان نیست، فرار کردن از مشکلات در دنیا معنی ندارد، باید امتحان‌های زندگی خود را مدیریت دینی کنیم، امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) امتحان‌های عاشورا را مدیریت دینی کردند.

حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: کسانی که به فکر فرار از امتحان‌ها هستند بدانند تنها سر خورد را کلاه می‌گذارند، ولی کسانی که به امتحان عمل می‌کنند باید بدانند به یک اصل دینی عمل می‌کنند.

عضو هیأت رییسه مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به امتحان‌های انبیا از سوی خداوند متعال، خاطرنشان کرد: امروز برخی‌ها برای ایجاد نشدن مشکل، امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کنند، انجام واجبات و جلوگیری از محرمات خود از بزرگ‌ترین امتحان‌های الهی است.

وی تصریح کرد: برخی‌ها نمی‌دانند شنیدن نام خدا و اهل‌بیت(ع) چه ارزشی دارد، ولی حضرت ابراهیم(ع) برای شنیدن نام محبوب خود تمام هستی‌ خود را می‌دادند، در حالی که برخی‌ها به هر کارها که می‌رسند خوب پول خرج می‌کنند ولی به بحث خدا و ائمه(ع) می‌رسند دستشان می‌لرزد.

حجت خدا نباشد افراد با وسایل ساخته شد خودشان را نابود می‌کنند

حجت‌الاسلام ماندگاری با بیان این‌که خداوند متعال در قرآن می‌فرماید «ای پیامبر به مردم بگو اگر پول و فرزندان خود را از خدا بیشتر دوست داشته باشند گرفتار امتحان‌های سخت می‌شوند»، یادآور شد: من به برخی از ذاکران می‌گویم این بیت شعر که خطاب به امام زمان(عج) و امام حسین(ع) «بی امتحان من را به غلامی قبول کن اگر دل من امتحان شود رسوا شود» اشتباه است و نخوانید.

وی یادآور شد: منتظر امام زمان(عج) بدون امتحان به عصر ظهور نمی‌رسد، امتحان انتظار تنها نصب نام امام زمان(عج) در سر در مغازه نیست، در زمان غیبت تمام افراد در حال امتحان هستند و ولی خدا با امتحان فرد را به محضر خود قبول می‌کند، امروز در جامعه ما اصلاً دروغ نیست؟ هیچ کسی به دیگری دروغ نمی‌گوید؟جامعه آماده آمدن امام زمان(عج) است؟

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که اگر جامعه‌ای حجت خدا نداشته باشد کلاه در کلاه شده و همه افراد یک‌دیگر را گول می‌زنند، بیان داشت: برخی‌ها هوس می‌کنند سر خدا نیز کلاه بگذارند غافل از این‌که هر فردی بخواهد سر دیگران کلاه بگذارد به خودش ضرر زده است.

وی تأکید کرد: اگر افراد امکانات داشته باشند ولی حجت خدا نداشته باشند با همان امکانات خودشان را می‌کشند همان اتفاقی که برای بشر امروزی در حال اتفاق افتادن است، اگر قرار بود خدا بی امتحان کسی را به بندگی قبول کند نبی اکرم(ص) و دیگر انبیا را قبول می‌کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 5 =