در برابر وهابیت منفعلانه عمل نکنیم

download (1)
  امام‌جمعه اهل‌سنت بندرعباس با بیان این که در برخورد با مسئله وهابیت نباید مدافعانه عمل شود، گفت: ما به عنوان عالمان دین باید به تفکرات وهابیت و تکفیری‌ها هجوم بیاوریم و پایه‌های پوشالی آنها را بلرزانیم.  سید عبدالباعث قتالی امام‌جمعه اهل‌سنت بندرعباس در همایش علمی «نقد اندیشه‌های تکفیری و افراطی‌گری مذهبی» در بندرخمیر، با بیان اینکه در هرمزگان شیعه و اهل‌سنت زندگی همراه با تفاهم دارند، اظهار کرد: روابط دوستانه و برادرانه شیعه و اهل‌سنت در این استان، نمونه‌ای برای دیگر استان‌ها است.

امام‌جمعه اهل‌سنت بندرعباس با بیان اینکه در برخورد با مسئله وهابیت نباید مدافعانه عمل شود، گفت: ما به عنوان عالمان دین باید به تفکرات وهابی و تکفیری‌ها هجوم بیاوریم و پایه‌های پوشالی آنها بلرزانیم .

وی با بیان اینکه اهل‌سنت در راه مقابله با وهابیت، شهدایی را تقدیم کرده است گفت: علمای بسیاری بودند که در راه  روشنگری در مورد وهابیت شهید شدند و وهابیت سعی کرد با ترور، تفکرات آنها را بکشد.

شیخ قتالی با اشاره به اینکه وهابیت روی کلمه «بدعت» مانور می‌دهند، گفت: خیلی از مسایلی که وهابیت می‌گوید بدعت است از نظر ما، سنت پیامبر(ص) می‌باشد.

اضافه می‌شود، همایش علمی «نقد اندیشه‌های تکفیری و افراطی‌گری مذهبی» با حضور قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان، امام‌جمعه اهل‌سنت بندرعباس، امام‌جمعه شیعه و اهل‌سنت بندرخمیر، فرمانده سپاه بندرخمیر و جمعی از ائمه جمعه و جماعات و مردم بندرخمیر، در سالن آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.






یک نظر برای در برابر وهابیت منفعلانه عمل نکنیم

  1. مهدی گفت:

    علما و مبلغان از وهابیت بگویید و مردم را بیدار کنید، قبل از اینکه نتوانید بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 6