نیاز کشور به ۱۴۰ هزار مبلغ دینی/ ضرورت پاسخگویی مبلغان دینی به شبهات فراگیر

حجت الاسلام نبوی
معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه با بیان این که برای هر ۵۰۰ نفر در کشور نیازمند فعالیت تبلیغی یک روحانی هستیم، تصریح کرد: با توجه به گسترش شبهات گسترده ای که از سوی دشمنان اسلام و انقلاب دنبال می شود، رسالت امروز مبلغان دینی سنگین تر از گذشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت‌الاسلام محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه، ظهر امروز در گردهمایی مبلغان طرح هجرت استان گیلان که در مصلای امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، با تقدیر از تلاش تبلیغی روحانیان در سراسر کشور، گفت: حضور مبلغان دینی در مناطق روستایی و محروم بسیار ارزشمند است.

وی با بیان این که مبلغان مرزبانان حریم دین و ولایت هستند، افزود: مبلغان دینی همواره در دفاع از مرزهای اعتقادی پیشگام بودند.

حجت الاسلام نبوی از مبلغان دینی به عنوان سربازان امام زمان(عج) یاد کرد و گفت: امام زمان(عج) به عنوان فرمانده مبلغان دینی است و اعمال و رفتار هر مبلغ باید به شیوه ای باشد که مورد رضایت خداوند و حضرت مهدی(عج) قرار گیرد.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه، پاسخگویی به شبهات دینی را یکی از وظایف مبلغان دینی دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش شبهات گسترده ای که از سوی دشمنان اسلام و انقلاب دنبال می شود، رسالت امروز مبلغان دینی سنگین تر از گذشته است.

وی با بیان این که مبلغان باید با تقویت بنیه علمی خود پاسخگوی شبهات فراگیر در جامعه باشند، تصریح کرد: شبهات، پایه های دینی ما را هدف گرفته اند که مبلغان باید تلاش کنند تا نشر و گسترش آن جلوگیری کنند.

حجت الاسلام نبوی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور مبلغان دینی در مجامع عمومی نظیر ورزشگاه ها، پارک، مترو و بازارهای بزرگ اشاره کرد و گفت: تنها در بازی استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی صد مبلغ حضور داشتند.

وی حضور مبلغان دینی در عرصه های مختلف کشور را اثرگذار دانست و تصریح کرد: حضور مستمر مبلغان دینی بستری را برای گسترش ارزش های دینی و کاهش ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی فراهم می کند.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه با اشاره به این که نسل جوان ما امروز با مشکلات متعددی در عرصه فرهنگی و اجتماعی مواجه هستند، گفت: نقش مبلغان دینی در کاهش این مشکلات با تقویت روابط مبلغان دینی با جوانان بسیار اثرگذار و حائز اهمیت است.

وی تعداد مبلغان فعال در استان گیلان را پایین دانست و خاطرنشان کرد: افزایش تعداد مبلغان دینی در این استان ضروری است و باید در این خصوص اقدامات لازم صورت گیرد.

حجت الاسلام نبوی در ادامه سخنان خود از فعالیت تبلیغی سه هزار مبلغ طرح هجرت در سراسر کشور خبر داد و گفت: حضور مبلغان طرح هجرت در مناطق روستایی و محروم کشور اثرات سازنده فرهنگی و دینی بسیار مناسبی داشته است.

وی با اشاره به این که به برکت حضور مبلغان طرح هجرت مساجد، حسینه ها و خانه های عالم بسیاری در مناطق مختلف کشور احداث شده است، گفت: حضور روحانیت در سنگر دفاع از دین و حریم اعتقادی مردم بستری را تقویت باورهای دینی جامعه فراهم کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که برای هر ۵۰۰ نفر در کشور نیازمند فعالیت تبلیغی یک روحانی هستیم، تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود نیازمند ۱۴۰ هزار مبلغ دینی در سراسر کشور هستیم.

حجت الاسلام نبوی با بیان این که تعداد مبلغان موجود پاسخگوی نیازهای جامعه نیست، تصریح کرد: با توجه مجموع ظرفیت حوزه های علمیه، نیاز بیشتری به تربیت و پرورش مبلغان دینی در کشور داریم.






۳ نظرات برای نیاز کشور به ۱۴۰ هزار مبلغ دینی/ ضرورت پاسخگویی مبلغان دینی به شبهات فراگیر

  1. علی گفت:

    سلام یعنی در مشهد فقط ۷۰۰۰مبلغ لازم داریم.حالا چقدر با این استاندارد فاصله داریم؟؟؟

  2. رضا گفت:

    سلام ما در مشهد فقط۱۳۰۰مسجد داریم که حداکثر برای ۵۰۰۰۰۰نفر است .وحداقل ۹۰۰۰مبلغ و ۸۰۰۰مسجد لازم داریم

  3. جواد گفت:

    سلام الان چقدر مبلغ داریم؟اصلا چتد درصد طلاب مبلغند؟چرا برای توسعه حوزه ها کم کاری میکنیم؟باید نظام مثل دانشگاهها به توسعه حوزه ها کمک کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 10