نسل جوان حوزه نیازمند آگاهی‌های سیاسی است

  آیت الله حسینی بوشهری گفت: باید اصول و بینش سیاسی برگرفته از آیات و روایات در سطح حوزه های علمیه نشر داده شود؛ زیرا نسل جوان حوزه نیازمند آگاهی‌های سیاسی است.

 آیت الله حسینی بوشهری امروز در دیدار اعضای انجمن علمی مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم، اظهارداشت: باید اصول و فرامین مسایل سیاسی و بینش سیاسی، برگرفته از آیات و روایات در سطح حوزه‌های علمیه نشر داده شود و آگاهی عمومی از مسایل سیاسی و اجتماعی جامعه در حوزه جاری باشد.

وی تاکید کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و همراهی مراجع معظم تقلید و روحانیت در این حرکت سیاسی، نشأت گرفته از این نگاه عمیق و ژرف سیاسی است که طلبه امروز نیازمند این آگاهی بخشی می باشد.

انجمن های علمی حوزه بازویی پرتوان و پیش قراول فعالیت های حوزه های علمیه می باشند.

عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری افزود: حوزه علمیه به وجود و فعالیت انجمن‌های علمی به خود می‌بالد و مدعی است که این انجمن ها پیشتاز فعالیت های علمی، پژوهشی، آموزشی و تحقیقاتی حوزه های علمیه هستند.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: کار انجمن مطالعات سیاسی، حساس و در عین حال پر مخاطب است؛ به طوری که باید با برنامه ریزی جامع، بینش سیاسی و فقه سیاسی طلاب و فضلا را ارتقا داد.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: انجمن علمی مطالعات سیاسی حوزه از ضروریات حوزه علمیه و طلبه جوان امروز حوزه است که به لطف پروردگار با تلاش دوستان گام های شایسته ای در این عرصه برداشته است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: انجمن مطالعات سیاسی می بایست با حمایت دستگاه های مرتبط و مجموعه های علمی دیگر در راستای نشر افکار و اندیشه های انسان ساز امام خمینی(ره) از هر ظرفیتی بهره ببرد تا حق مطلب به خوبی ادا شود.

 در ابتدای این  دیدار برخی از اعضای انجمن  مطالعات سیاسی با ارائه گزارشی از روند فعالیت های انجمن، نظرات خود را با مدیر حوزه های علمیه کشور در میان گذاشتند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 14