ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس، وظیفه مسؤولان در تربیت طلاب پژوهشگر

حجت الاسلام محمد جواد نظافت یزدی استاد حوزه و دانشگاه،مسئول مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج)و عضو اتاق فکر تبلیغ

حجت الاسلام محمد جواد نظافت یزدی استاد حوزه و دانشگاه،مسئول مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج)و عضو اتاق فکر تبلیغ

مسؤولان مدارس حوزه علمیه باید برای تربیت و ورود موفق طلاب به عرصه پژوهش، علاوه بر حمایت های مادی و معنوی، اعتماد به نفس آنان را تقویت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نظافت ضمن بازدید از دومین نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی حوزه علمیه خراسان در گفت و گو یا خبرنگار روابط عمومی این حوزه بابیان این که برگزاری این نمایشگاه کار ارزشمندی به شمار می رود، ابرازداشت: برپائی این گونه نمایشگاه‌ها امیدوار کننده است و موجب ایجاد انگیزه و توجه نسبت به پژوهش ها می شود.

وی افزود: طلاب جوان باید نسبت به تحقیق اهتمام ورزند و نسبت به آثار آن امیدوار باشند.

رئیس مدرسه علمیه حضرت مهدی (عج) در ادامه، آثار ارائه شده در این نمایشگاه را امید بخش دانست و تصریح کرد: باید کارهای علمی و پژوهشی طلاب حوزه علمیه خراسان را به سایر مراکز علمی و دانشگاه ها اطلاع رسانی کرد.

وی بر استعداد و توان طلاب حوزه علمیه خراسان در زمینه پژوهشی تأکید و خاطر نشان کرد: حمایت و پشتیبانی از این استعدادها، رشد و پیشرفت کمی و کیفی آنان را موجب خواهد شد.

حجت الاسلام نظافت با بیان این که حوزه های علمیه از ابتدای فعالیت با پژوهش مأنوس بوده اند، ابرازداشت: در حال حاضر نیز باید برای حضور در مسیر پژوهش، انگیزه ایجاد کرد.

وی برگزاری نمایشگاه و ایجاد انگیزه را موجب اعتماد به نفس و همت بالا در انجام امور پژوهشی عنوان و خاظر نشان کرد: باید فعالیت ها و کارهای پژوهشی در رسانه ها منعکس تا اعتماد سازی و انگیره ایجاد شود.

حجت الاسلام نظات با اشاره به این مطلب که رفع نیازها و حل مشکلات در موضوعات مورد نظر در ارائه مقاله با هدفمندی انتخاب می‌شود، گفت: آثار ارائه شده در این نمایشگاه نشان می دهد که طلاب علوم دینی روحیه ای اجتماعی دارند و به دنبال رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هستند.

وی در ادامه بر اهمیت راهنمایی و ارائه طریق برای انتخاب موضوع تاکید کرد و گفت: مسؤولان می توانند فراخوان های پژوهشی را به طلاب معرفی و آنان را نسبت به این امر تشویق و حمایت کنند.

رئیس مدرسه علمیه حضرت مهدی (عج) در ادامه با بیان این که پژوهش در این مدرسه الزامی است و طلاب آن هر سال باید مقاله ارائه دهند و در سال آخر تحصیل، تحقیق پایانی ارائه و از آن دفاع کنند، اظهارداشت: برخی از آثار ارائه شده طلاب این مدرسه چند بار چاپ شده است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 4 =