قرآن را به متن زندگی مردم وارد کنیم

IMAGE633811162342183506
  رییس ستاد تفسیر قرآن گفت:ما باید قرآن را به متن زندگی مردم وارد کنیم، زیرا اگر عمل به قرآن همگانی بود، امروز سالمندان ما به جای کهریزک در بین مردم زندگی می کردند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی  در همایش اساتید تفسیر قرآن گفت: در آیات قرآن به تفاوت هایی بین آیات بر می خوردیم که در این راستا باید بدانیم که چگونه عمل کنیم.

وی افزود: برخی از آیات قرآن به راحتی عمل می‌شوند و برخی دیگر نه، در این زمینه باید کارهای تفسیری فوق العاده ای انجام شود تا بتوان به اصل موضوعات دست یافت.

این استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به سالها فعالیت علمی تفسیری در قرآن یادآورشد: خوشبختانه اخیرا استقبال بسیاری از تفسیر به عمل آمده است و پرفروشترین کتاب نمایشگاه کتاب، تفسیر قرآن است؛ زیرا مردم به جای قصه و داستان می خواهند حرف خدا را بشنوند.

وی با اشاره به آیه « ِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ»، اظهارکرد: قرآن تنها کشتی بدون سوراخ در این هستی است؛ امروز توجه مردم و ظرفیت تفسیر بسیار زیاد است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به  حضور موفق و انس مردم با برنامه درس هایی از قرآن گفت: این انس به دلیل توجه مردم به قرآن است، مردم علاقه دارند تفاسیر دقیقی از قرآن دریافت کنند؛ در این رابطه مفسران هم باید دقت کنند که کتب تفسیریشان، تهذیبی نیز باشد.

وی با اشاره به خاطرات خود از نقش قرآن در فرونشاندن  آتش فتنه ها و دشمنی ها، یادآورشد: ما باید قرآن را به متن زندگی  مردم وارد کنیم، زیرا اگر عمل به قرآن همگانی بود، امروز سالمندان ما به جای کهریزک در بین مردم زندگی می کردند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 11