مدیر مرکز راهبردی عفاف و حیا مطرح کرد؛ به انفعال کشیدن مردم و مسؤولان؛ عملیات روانی رسانه‌های غربی علیه حجاب

حجت الاسلام بیاتی
کارشناس و پژوهشگر عرصه حجاب حوزه علمیه قم گفت: اجازه ندهید در جامعه اسلامی، دین به راحتی سیلی بخورد؛ تصور نکنید دیگران دارند کار می کنند یا این که باید جمع کثیری باشید تا فعالیت کنید، حتی یک نفر هم می تواند در مقابله با بی حجابی مؤثر واقع شود.
 حجت الاسلام مهدی بیاتی، مدیر مرکز راهبردی عفاف و حیا، در نخستین روز از همایش سه روزه «واجب فراموش شده» در محل حسینیه انصارالحسین مشهد به بررسی آخرین رویدادهای حوزه عفاف و حجاب پرداخت و گفت: نخستین پایش وضعیت عفاف و حجاب کشور در سال ۱۳۵۳ انجام شده است که نشان دهنده اهمیت این مسأله برای مردم و مسؤولان حتی در زمان طاغوت است.

 وی، عدم وحدت رویه و اتحاد نظر مسؤولان و نخبگان در تحلیل وضعیت عفاف و حجاب کشور را از مشکلات جدی این عرصه عنوان و تصریح کرد: مسؤولان معمولا مباحث سیاسی و سلیقه ای در این زمینه بیان می کنند.

به انفعال کشیدن مردم و مسؤولان؛ مهمترین محور عملیات روانی رسانه های غربی علیه عفاف و حجاب

کارشناس و پژوهشگر عرصه حجاب و عفاف با اشاره به تجمیع اخبار حجاب و عفاف و تحلیل محورهای تبلیغی و عملیات روانی دشمن در این کمیسیون، افزود: به عنوان نمونه، رسانه های غربی در خبرهای تحلیلی(و نه عادی) خود، دلسوزی ائمه جمعه نسبت به وضعیت حجاب را، به تأکید ائمه جمعه نسبت به پوشش اجباری تعبیر و یا پوشش فرم مدارس دخترانه را حجاب تحمیلی عنوان می کنند.

حجت الاسلام بیاتی اظهار کرد: رسانه های غرب با دروغ پردازی نسبت به امام خمینی(ره)، القای رعب زنان از حاکمیت، تحریف تاریخ و القای ذهنیت هایی که به مرور مردم را  منفعل می کند، می خواهند نیروی انتظامی را تحت فشار بگذارند تا حدی که گاهی مجلس هم تذکر می دهد که شما چه می کنید که رسانه های غرب اینگونه می گویند؟

مدیر مرکز راهبردی عفاف و حیا پیشنهاد تفریحات جدید و ادعای شیوع گسترده آن میان جوانان را از دیگر اقدامات ضدعفاف دشمن برشمرد و گفت: آن ها به شکل عمیق روی حوزه های عفت جوانان کار می کنند؛ خلأها را پیدا کرده و برای جبران آن پیشنهادهای غیر اخلاقی مطرح می کنند.

وی اضافه کرد: مطابق دانستن امر به معروف ونهی از منکر با فضولی از ارکان ثابت برنامه های رسانه های غربی است تا مردم و حاکمیت را منفعل کنند که نتوانند اعتراضی به بی حجابی داشته و ارزش ها را به هنجار تبدیل کنند چرا که وقتی امری ارزش باشد ولی هنجار نشده باشد، فایده ای ندارد.

حجت الاسلام بیاتی با بیان این که هیچ اتاق فکری وجود ندارد تا عملیات علیه این تبلیغات صورت گیرد، خاطرنشان کرد: وقتی جوانان، مخاطب این رسانه ها قرار می گیرند و از سوی دیگر عدم حمایت مسؤولان از چهره های موفق عفاف و حجاب در زمینه های مختلف از جمله ورزش را می بینند، واضح است که چه رویه ای را ترجیح می دهند.

جامعه دچار نفاق وارونه است؛ در عمل ضد دین عمل می کند

وی با ابراز تأسف از ابتلای جامعه به نفاق وارونه، گفت: برخی مردم ایمان دارند ولی عملشان ضد ایمان است و این مسأله هم دشمن و هم خودی ها را سردرگم کرده است.

مبلغ حوزه علمیه قم با تأکید بر این که باید روشن شود چگونه سخنان رسانه های غربی پس از مدتی به خواست و گفتمان غالب دانشجویان تبدیل می شود؟، افزود: وقتی جوانان، حمایت نظام از مصادیق ارزشی را نمی بینند و فقط حرف و ادعا می شوند، دل زده می شوند.

حجت الاسلام بیاتی یاداور شد: از کارهای جدی رسانه های غربی در تزلزل عفاف و حجاب، ترویج همجنس بازی و از بین بردن بار منفی آن است آن هم با کاربرد واژه هایی چون «هم جنس گرایی» و «دگرباشی» و متأسفانه رسانه های ما نیز ناخواسته این عبارت ها را به کار می برند. باید توجه داشت همجنس بازی، راهبردی است که ریشه دین را می زند چرا که نه تنها خلاف دین بلکه خلاف فطرت انسانی نیز هست.

گروه ریحانه النبی؛ تنها گروه مردمی فعال در زمینه حجاب و عفاف کشور

وی در ادامه، از گروه ریحانه النبی به عنوان تنها گروه مردمی فعال در زمینه حجاب و عفاف کشور نام برد و افزود: نقش مردم بسیار در این زمینه بسیار مؤثر است؛ مسؤولان هم به این گونه حرکت ها غالبا توجه دارند بنابراین اگر بخش های مردمی فعال شود، خواهید دید که چگونه موج های دولتی هم پشت سر آن به راه می افتد.

کارشناس رادیو معارف اضافه کرد: موضوع حجاب، یا چالشی ترین مسأله جمهوری اسلامی است  و یا یکی از چالشی ترین مسائل که اگر با تدبیر موفق به عبور از آن شود، شاخ دشمن را شکسته و سایر مشکلات به سرعت رفع خواهد شد.

انگیزه بسیاری از بی حجابی ها سیاسی نیست

حجت الاسلام بیاتی، افراد باحجاب را به سه دسته سالم(دارای حداقل حجاب شرعی)، ثابت(محجبه با اعتقاد) و مروج(افزون بر محجبه بودن در پی تبلیغ حجاب نیز هست) تقسیم و تصریح کرد: افراد بی حجاب نیز به سه گروه غافل(به تبعیت از موج هایی که ایجاد می شود بی حجابی می کند چرا که حوصله حرکت برخلاف موج ها را ندارد)، متخلف(می داند بدحجابی خلاف شرع و قانون است اما مخالف اسلام نیست) و معاند ( از سر ضدیت با اسلام حجابش را رعایت نمی کند) تقسیم می شوند.

وی با بیان این که طبق آخرین پایش وضعیت حجاب، منشأ بی حجابی، سیاسی نیست و این گروه تنها درصد کمی را تشکیل می دهند، ادامه داد: با این وجود، بسیاری از مردم تصور می کنند بی حجاب ها جزو معاندان هستند و به خاطر عناد سیاسی حجاب را رعایت نمی کنند، نباید با دست خود، موضوع را سیاسی کنیم تا موج بی حجاب ها از غافلان به سمت معاندان حرکت کند.

چرا خطاکاران فرهنگی توبیخ نمی شوند؟

مدیر مرکز راهبردی عفاف و حیا خاطرنشان کرد: متأسفانه هم دشمن فشار می آورد هم در داخل حمایت  و عملکرد صحیح نیست؛ در عالم سیاست اگر فردی خطا کند، توبیخ می شود ولی در فرهنگ اینگونه نیست، بدترین رفتارها را می کنند اما با توجیه، از آن می گذرند.

حجت الاسلام بیاتی با اشاره به آسیب ها و تساهل هایی که در عرصه سینما، رسانه ملی، ادبیات، بازی های رایانه ای، اپراتورهای تلفن همراه  به بی حجابی دامن زده است، این وضعیت را ناشی از نبود یک اتاق فکر مشخص و فعال دانست و گفت: تصور نکنید دیگران دارند کار می کنند یا این که باید جمع کثیری باشید تا فعالیت کنید، برای نمونه، در مقابل نسل سوم تلفن همراه که حریم خصوصی افراد را به هم می ریخت، تنها یک طلبه از حوزه قم ایستاد و تلاش کرد تا جلوگیری شد.

اجازه ندهیم در جامعه اسلامی دین به راحتی سیلی بخورد

وی یادآور شد: ما انقلاب کردیم ولی برای حفظ آن، آن طور که باید تلاش نمی کنیم؛ شهدا از جان خود برای پیروزی انقلاب گذشتند ولی ما حتی حاضر نیستیم از وقت یا آبروی خود برای حفظ انقلاب بگذریم، اجازه داده ایم به راحتی دین در جامعه اسلامی سیلی بخورد با این بهانه که دیگرانی هستند که کار کنند.

این پژوهشگر حوزوی تأکید کرد: کوتاهی از سوی متدینان نیز هست که یا اقدام نمی کنند و یا اقدامشان همراه با رعایت اصول و آداب نیست، اگر تنها یک گروه پنج نفره مردمی هم شکل گیرد، موج ایجاد می کند از بس که خلأ بسیار است.

حجاب هدف نیست؛ بلکه ابزاری است برای رسیدن به عفاف و حیا

حجت الاسلام بیاتی در تبیین رابطه حیا، عفاف و حجاب، گفت: حیا یک امر ریشه ای است که در اسلام به عنوان هدف تلقی می شود و آماج بسیاری از حملات دشمن نیز همین مسأله است در حالی که ما با غفلت از این مهم، حجاب را هدف می دانیم.

وی با بیان این که عفاف یا خودکنترلی حاصل حیا است و حجاب ابزاری برای حفظ عفاف و حیا، افزود: از اشکالات راهبردی ما در جامعه، هدف قرار دادن حجاب است در حالی که عفاف و حجاب، لازم و ملزوم یکدیگر هستند. از سوی دیگر باید توجه داشت که ادب و حیا با هم متفاوت هستند و  نباید برخورد مؤدبانه بی حجاب ها را به پای حیا گذاشت.

قانون هست ولی مجری نیست

حجت الاسلام بیاتی با اشاره به این که در بخش دولتی کار خاصی حتی از سوی مسؤولان قانون ۴۲۷انجام نمی شود، اضافه کرد: گذشته از مصوبات دولتی و نیز شورای عالی انقلاب فرهنگی، یکی از قوانین عفاف و حجاب، قانون مجلس است که در سال ۱۳۷۵ درباره جرایم اعمال ضد عفت و اخلاق عمومی به تصویب رسیده اما تاکنون شاهد اجرای آن نبوده ایم.

وی تأکید کرد: در زمینه قانونگذاری عفاف وحجاب، کمبودی نیست، مشکل این است که قوانین هیچ گاه و در هیچ دولتی اجرا نشده است وگرنه جامعه به وضعیت کنونی دچار نمی شد.






یک نظر برای مدیر مرکز راهبردی عفاف و حیا مطرح کرد؛ به انفعال کشیدن مردم و مسؤولان؛ عملیات روانی رسانه‌های غربی علیه حجاب

  1. حسین گفت:

    سلام علیکم: ضمن تشکر از شما و مرکز راهبردی عفاف و حیا تهران
    از سایت شما در مسائل زندگی و خانواده ام استفاده کردم . این مسائلی که استاد بیاتی در این متن بیان کردند باید در تمام مدارس آموزش و پرورش کشور اجراء شود و امروزه حجاب در مدارس دخترانه یک مسئله مهم است که مسئولین محترم باید به فکر آن باشند . از طلاب مقیم قم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 1 =