امام جمعه مشهد:آنچه در طول تاریخ بر سر اسلام آمده از فتنه است

امام جمعه مشهد گفت: در طول تاریخ هر چه به سر اسلام آمده از فتنه است اما امسال مردم با حضور گسترده خود در صحنه هوشیاری خود را اثبات کردند.

خبرگزاری فارس: آنچه در طول تاریخ بر سر اسلام آمده از فتنه است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر جمعه در جوار ضریح نورانی امام رضا(ع) در جمع زائران و مجاوران اظهار کرد: آنچه باعث خانه‌نشینی حضرت علی(ع) شد زیر پوشش این جمله بود که علی(ع) افراطی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: بر چسب افراطی زدن به آدم‌ها به خاطر نهی از منکر و بر چسب افراطی‌گر به اشخاص خدمت‌گذار همان برچسبی است که حضرت علی(ع) را خانه‌نشین کرد.

وی ادامه داد: اگر به عده‌ای که به عنوان قدرت پدافند نظام محسوب می‌شوند، برچسب افراطی زده شود همان اتفاقی می‌افتد که در زمان حضرت علی(ع) افتاد و عده‌ای از خط ایشان خارج شدند.

امام جمعه مشهد بیان کرد: در طول تاریخ هر چه به سر اسلام آمده از فتنه بوده اما امسال مردم با حضور گسترده خود در صحنه هوشیاری خود را اثبات کردند.

علم‌الهدی با اشاره به اظهارات کسانی که گفتند مردم ما در مقابل فتنه خارجی‌ها برای حمایت از ولایت ایستاده‌اند، افزود: این جمله خوبی است، اما باید کسانی که ایستادگی نکرده و باعث ورود فتنه شدند را معرفی می‌کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: فتنه‌گران و آنهایی که در مقابل دین مردم ایستادند، محکوم هستند و هم در دنیا و هم در آخرت منفور خواهند بود.

امام جمعه مشهد به مسئله شهادت علی‌ابن موسی الرضا(ع) اشاره کرده و افزود: شهادت ایشان آن چیزی نیست که ما در ظاهر می‌بینیم بلکه شهادت امام رضا(ع) حدود یک سال و چند ماه طول کشید.

آیت‌الله علم‌الهدی ضمن ابراز تشکر از نهادها و سازمان‌هایی که در ایام محرم و صفر به زائران خدمت‌رسانی کردند به ویژه سازمان هلال احمر استان، بیان کرد: امیدواریم که زائران و مجاوران رضوی سال آینده از کمک‌های بیشتر این نهادها بهره‌مند شوند هر چند امسال شرایط نسبت به سال گذشته بهتر و خدمات بیشتری به زائران ارائه شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 7