بدحجابی شایسته نظام اسلامی نیست

  حجت الاسلام والمسلمین رهبرگفت:بدحجابی شایسته نظام اسلامی نیست و باید دولت با برنامه ریزی های مختلف و قانون های تاثیرگذار اقدامات موثرتر و بیشتری در زمینه اصلاح روند بدحجابی درکشور انجام دهد.حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر در گفتگو با خبرنگار حوزه  با اشاره به کشف حجاب توسط رضاخان پهلوی اظهار داشت:  از زمان قاجار روحیه غربزدگی توسط برخی افراد سفر کرده به کشورهای خارجی به ایران وارد شد و در کنار آن  کشف حجاب نیز در کشورما رسوخ کرد .

وی افزود: تعبیر برخی افراد در آن زمان این بود که ایرانی ها باید از فرق سر تا ناخن پا فرنگی شوند تا پیشرفت بیشتری حاصل شود و فراموش کردند که پیشرفت واقعی در سایه الگوگرفتن از علم و تکنولوژی است.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: رضاخان ننگ کشف حجاب را پذیرفت و روز ۱۷ دی کشف حجاب را اعلام کرد و علاوه بر بدحجابی اطرافیان خود و زنان درباری، بانوان ایرانی را نیز به کشف حجاب مجبور کرد.

وی ادامه داد:  ضربه ای که این فرد جنایتکار به فرهنگ ایرانی اسلامی و زنان مسلمان زد غیر قابل جبران است.

حجت الاسلام والمسلمین رهبر با اشاره به اینکه اوج این بدحجابی در زمان محمدرضا شاه بود، گفت: این مسایل به اعتراض مردم در گوهرشاد مشهد و کشتن مردم برای تثبیت این ننگ ختم شد.

وی با اشاره به اینکه مردم با ایجاد انقلاب اسلامی این ننگ را از چهره ایران پاک کردند، بیان داشت: در جامعه امروز زیر نقاب اسم حجاب اسلامی  شاهد مواردی از بدحجابی هستیم که کمتر از کشف حجاب زنان طاغوت نیست و  متاسفانه فیلم هایی مانند کلاه پهلوی به وفور مروج این مسئله است.

امام جمعه موفت اصفهان با اشاره به اینکه کتابی در زمینه حجاب با نام «ماجرای عفاف و حجاب» به رشته تحریر درآورده است، بیان داشت: در این کتاب به کوتاهی کردن تمام دولت های پس از انقلاب نسبت به مسئله حجاب و عفاف و فرهنگ و پوشش اسلامی اشاره کرده ام و  لازم است بر این نکته تاکید کنم که هم اکنون نیز دولت اسلامی برنامه ای برای مبارزه با بدحجابی ندارند.

وی اضافه کرد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که ۲۶ دستگاه دولتی را موظف به فعالیت در زمینه حجاب کرده بود، نادیده گرفته شده و کار به جایی رسیده است که از تک خوانی زنان نیز صحبت می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رهبر ابراز داشت: اکنون نیز حجاب به شکل بسیار بدی رواج یافته است و گرچه این افراد  درصد کمی از زنان ایرانی را تشکیل می دهند اما  همین تعداد کم نیز در چشم گردشگران جلوه گری می کنند و بدین ترتیب در چشم جهانیان زن ایرانی به این شکل شناخته می شود.

وی افزود: این امر شایسته نظام اسلامی نیست و باید دولت با برنامه ریزی های مختلف و قانون های تاثیرگذار اقدامات موثرتر و بیشتری در زمینه اصلاح روند بدحجابی انجام دهد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 9 =