موفقیت در تبلیغ منتشر شد

nabavi_ll92_158993
کتاب«موفقیت در تبلیغ» نوشته حجت‌الاسلام محمد حسن نبوی، در ۴۴۸ صفحه با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب«موفقیت در تبلیغ» نوشته حجت‌الاسلام محمد حسن نبوی، معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم، منتشر شد.

بر اساس این گزارش، این کتاب دربردارنده یک مقدمه و یازده فصل است و به مفهوم شناسی تبلیغ، تبلیغ در عصر غیبت، پاداش اخروی تبلیغ، اهداف تبلیغ، اخلاق و خودسازی در تبلیغ، خانواده و تبلیغ، هجرت بلند مدت، جلسات پرسش و پاسخ، مبلغ و مناسبت‌ها، مبلغان و مخالفان و مسجد، پایگاه تبلیغ پرداخته است.

در پیشگفتار این کتاب می‌خوانیم:«در سال ۱۳۷۰ شواری مدیریت حوزه علمیه قم بر اساس رهنمود مقام معظم رهبری اقدام به تأسیس مرکز آموزش‌های تخصصی تبلیغ کرد که اینجانب توفیق فعالیت در راه‌اندازی این رشته را داشتم.

پس از یک دهه مسؤولان محترم شورای عالی حوزه زمینه خدمت در جایگاه معاونت تبلیغ، راه‌اندازی طرح هجرت بلند مدت و کوتاه مدت، تأسیس حوزه‌های علمیه سفیران هدایت و انتشار مجله مبلغان را فراهم ساختند.

با توجه به تجارب به دست آمده در طول این مدت و ارتباط مستقیم با مبلغان و عرصه تبلیغ، مسائلی که در جهت موفقیت مبلغان مؤثر تشخیص داده می‌شود به صورت مقالاتی تدوین و غالبا به صورت سر مقاله در مجله مبلغان منتشر و در اختیار مبلغان قرار می‌گرفت.

از آنجا که ارزیابی‌ها گویای استقبال مبلغان از نوشته‌ها بود، به نظر رسید مقالات مزبور به صورت کتابی با نام«موفقیت در تبلیغ» منتشر شود».

همچنین در بخش دیگری از این کتاب می‌خوانیم:«در عرصه تبلیغ و سخنوری مردم سخنان مبلغ را می‌شنوند و از پیام‌های قرآن و آموز‌ه‌های اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تأثیر پذیرفته و می‌کوشند تا حدی باورها، بینش‌ها، گرایش‌ها و رفتار خود را با آن شاخص‌ها تنظیم و از کاستی‌های خویش‌ بکاهند و سیر الی الله و عبودیت خداوند را به تناسب ایمان خویش در فراز و نشیب‌های زندگی دنبال کنند.

اما پس از سخنرانی با دقت بسیار، خاموش و تیزبینانه، رفتار مبلغ را ورانداز می‌کنند؛‌ اگر دوری از دنیا را پس از سخن در رفتار او احساس کردند،‌از عمق جان به تقویت و تصحیح بعد معنوی خود می‌پردازند؛ اگر پرهیز از دروغ و غیبت را در رفتار‌های پس از منبر و در برخوردهای اجتماعی او در عمل یافتند، تازه‌ گفتارهای وی در جان آنان خانه می‌کند.

اگر مردم دنیا دوستی و بی‌پروایی را در اعمال مبلغ حس کردند،‌گاهی اثار ابتدایی تبلیغ هم از بین‌ می‌رود. اینجا مبلغ از سویی بر تأثیر تبلیغی خویش لطمه وارد کرده و از سوی دیگر تردید و شک نسبت به دیگر روحانیان و منادیان پرستش ایجاد کرده و باری گران بر دوش خود خواهد نشاند».

شایان ذکراست، کتاب«موفقیت در تبلیغ» نوشته حجت‌الاسلام محمد حسن نبوی در ۴۴۸ صفحه از سوی انتشارات ذکری در شمارگان۲۰۰۰ منتشر شده است.

علاقه‌مندان به تهیه این کتاب می‌توانند به نشانی قم، خیابان ۴۵ متری شهید صدوقی، خیابان فجر، خیابان دانش، مرکز آموزش‌های تخصصی تبلیغ، دفتر ماهنامه مبلغان مراجعه یا با شماره ۳۲۹۳۳۱۹۰ پیش شماره ۰۲۵ تماس بگیرند./۹۱۹/ن۶۰۱/ن






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 3 =