نماینده مشهد: اعتماد به آمریکا ساده لوحانه است

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر،رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی و عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر،رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی و عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ

 

  ما همان قدر که به تیم مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات هسته ای اطمینان و اعتماد داریم، به همان میزان هم به آمریکایی ها بی اعتمادیم و اعتماد با آمریکا ساده لوحانه است.به گزارش خبرگزار ی حوزه، حجت الاسلام والمسلمین پژمان فر، درگردهمایی طلاب و فضلای مشهد، در مدرسه علمیه فیضیه قم، طی سخنانی به تشریح اوضاع کنونی جامعه ایران پرداخت و اظهارداشت: قبل از انقلاب اسلامی، فضای حاکم بر ایران، یک فضای دو قطبی وابسته به شرق یا غرب بود و رویکرد به مسایل دینی درحداقل ترین مقدار خود بود.

وی، انقلاب اسلامی ایران را مد نظر قرار داد و افزود: با وقوع این پدیده بزرگ، اوضاع دگرگون شده و فرصت مناسبی برای ارسال پیام دین به جهانیان فراهم شد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیشرفت روز افزون ایران در سایه دین و با هدایت های یک مرجع تقلید حکیم و با درایت، به سرعت باعث گسترش پیام انقلاب در سراسر دنیا و بیدار شدن روح آزادی خواهی عدالت طلبان جهان و در نهایت گسترش اسلام گردید که این موضوع به شدت دنیای استکبار را هراسان کرد.

وی، تحمیل ۸ سال جنگ تحمیلی، انجام ترورها و اعمال تحریم ها را از اقدامات دشمن برای ضربه زدن به ایران اسلامی برشمرد و ادامه داد: علی رغم تمام این کارشکنی ها، ایران نه تنها عقب نشینی نکرد، بلکه با سرعت به پیشرفت خود ادامه داد و هر تحریم و تهدیدی را به فرصت تبدیل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین پژمان فر، تشدید تحریم های دشمنان درسال های اخیر را مدنظر قرار داد و گفت: اعمال  و تشدید تحریم ها طرح جدیدی نبوده، بلکه دسیسه ای دیرینه است که نشان از اقتدار ایران اسلامی و ضعف و دستپاچگی در صفوف دشمن دارد.

به گفته وی، تحریم های فعلی برای ایران یک فرصت است تا از اقتصاد تک بعدی متکی به نفت خارج و رو به صنایع مختلف بیاورد، امری که البته به یمن تحریم ها هم اکنون بخشی از آن محقق گردیده است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، در همین زمینه به مذاکرات ایران و ۱+۵ اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از مسائلی که در این مذاکرات مطرح بود، مسئله مذاکره مسئولان ایرانی با آمریکایی ها بود، برخی معتقدند این مذاکره می تواند مشکلات و مسایل ایران را حل کند، در صورتی طرف آمریکایی هرگز قابل اعتماد نیست.

وی با تاکید بر حمایت همه جانبه مردم، مجلس و مسئولین نظام از تیم مذاکره کننده هسته ای ایران، تصریح کرد: ما همان قدر که به تیم مذاکره کننده ایرانی اطمینان و اعتماد داریم، به همان میزان هم به آمریکایی ها بی اعتمادیم.

حجت الاسلام والمسلمین پژمان فر در پایان به برخی از فعالیت های کمیسیون فرهنگی مجلس اشاره و در خصوص لایحه بودجه سال ۹۳ خاطرنشان ساخت: یکی از موارد قابل توجه بودجه ۹۳، درصد دستمزد کارکنان، بازنشسته ها و هدفمندی یارانه ها است که امیدواریم بتوان با چابک سازی دولت، در این زمینه اصلاحاتی صورت بگیرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 4 =