آیت الله مکارم شیرازی :شیعه جز به عظمت اسلام و مسلمین نمی اندیشد/ جریان های تکفیری باید منزوی شوند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی از اختلافات امت اسلام به مثابه زلزله ای ویرانگر یاد کرد و گفت: متاسفانه باید اقرار کنیم دشمنان در این هدف و توطئه موفق شده اند و حوادث غم بار سوریه، عراق، مصر و دیگر کشورهای اسلامی گویای این مساله است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با گرامی داشت هفته وحدت، گفت: امیدواریم روزی برسد که مذاهب اسلامی در کنار هم با نهایت سلامت و خوبی زندگی کنند.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که قرآن به مساله وحدت توجه ویژه ای کرده است، تصریح کرد: در قرآن اختلاف به زلزله و صاعقه ای ویرانگر تشبیه شده است، این مساله نشان دهنده اهمیت فوق العاده وحدت امت اسلامی است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با ابراز تاسف از بی توجهی به آموزه های دینی درباره وحدت امت اسلامی، خاطرنشان کرد: قرآن مجید همچنین تفرقه و اختلاف را هم ردیف شرک می داند، معلوم نیست چرا با وجود این هشدارها و انذارهای مهم بازهم عده ای به اختلافات دامن می زنند؟

 

بازگشت به قرآن راه نجات مسلمانان است

این مرجع تقلید با تاکید بر بازگشت امت اسلام به آموزه های قرآنی، هجمه به پیروان اهل بیت(ع) را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: هجمه هایی که امروز از سوی دشمنان و استکبار جهانی به شیعه می شود، نشانه قدرت و تاثیرگذاری این مکتب است که دنیا را تکان داده و مستکبران را به وحشت انداخته است.

 

نباید به مقدسات مذاهب اسلامی توهین شود

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: شیعه در همه جا دست دوستی به سوی مذاهب اسلامی دراز می کند؛ ما بارها اعلام کرده ایم که نباید به مقدسات مذاهب مختلف اسلامی اهانت شود.

وی با بیان این که دشمن امید خود را به اختلاف افکنی بین مسلمانان بسته است، گفت: متاسفانه باید اقرار کنیم دشمنان در این هدف و توطئه موفق شده اند و حوادث غم بار سوریه، عراق، مصر و دیگر کشورهای اسلامی گویای این مساله است.

 

جنایات تکفیری ها در تاریخ بشریت سابقه نداشته است

این مرجع تقلید منشا تمام این حوادث را بیگانگان دانست و با بیان این که متاسفانه برخی دولت های اسلامی نیز به عامل مستکبران تبدیل شده اند، تاکید کرد: وهابیت تکفیری قدم به هرکجا گذاشته جز خسارت و کشت و کشتار ارمغان دیگری نداشته اند، از روز اول خلقت جنایاتی همچون جنایاتی که اینها مرتکب می شوند اتفاق نیفتاده است.

 

برخی فتاوا مایه شرمساری است

وی با تاکید بر این که مسلمانان اعم از شیعه و سنی باید دست به دست هم دهند و جریان های تکفیری را از خود دور و منزوی و ثابت کنند اینها از دایره اسلام خارج شده اند، گفت: فتاوایی که اینها می دهند برخلاف ضروریات اسلام و مایه شرمساری است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که علمای اهل سنت نیز با این گونه اقدامات افراطی مخالف هستند و تکفیر اهل قبله را جایز نمی دانند، افزود: ما با افراطی گری در هر دو طرف مخالفیم و این موضوع را بارها تذکر داده ایم، ما باید این مساله را به جهانیان نشان دهیم که شیعه جز به عظمت اسلام و مسلمین فکر نمی کند.

این مرجع تقلید در پایان با آرزوی توفیق برای مسؤولان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، افزود: امیدواریم برگزاری همایش های و کنگره هایی همچون کنفرانس وحدت اسلامی و کنگره بین المللی خطر جریان های تکفیری که مقدمات برگزاری آن نیز شروع شده است، به وحدت بیش از پیش امت اسلام کمک کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 8 =