امام جمعه نیشابور:وهابی‌ها و صهیونیست‌ها هدفشان در سوریه انتقام‌گیری است

امام جمعه نیشابور و عضو اتاق فکر تبلیغ استان خراسان با بیان اینکه، آنها به خاطر اینکه انتقام شکست‌هایشان را بگیرند، مخالفان حکومت در سوریه را مسلح کردند، گفت: وهابی‌ها، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها هدفشان انتقام‌گیری است.

خبرگزاری فارس: وهابی‌ها و صهیونیست‌ها هدفشان در سوریه انتقام‌گیری است
حجت‌الاسلام اسماعیل مقری‌مؤذن در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نیشابور در جمع نمازگزاران در مسجد جامع این شهر ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی، ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و آغاز هفته وحدت را تبریک گفت و اظهار کرد: پیامبر (ص) هیچ کافری را به جرم کافر بودن نکشته است، بلکه آنها را به خاطر اینکه علیه اسلام، مسلمین و شخص رسول خدا (ص) شمشیر کشیدند، کشته است.

وی افزود: وحدتی که ما مطرح می‌کنیم وحدت تاکتیکی نیست بلکه استراتژیک و راهبردی است، راه و روش ما همین است.

عضو اتاق فکر تبلیغ استان خراسان خاطر نشان کرد: ما برای تمامی مسلمانان در نقاط مختلف دنیا، حتی دورترین مناطق، خواهان آرامش، امنیت و سعادت هستیم.

مقری‌مؤذن در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت احزاب در کشور، اظهار کرد: حزب‌گرایی خوب است، اینکه نظرات مختلف باشد خوب است و در اینها رحمت است اما اینکه ما این‌ها را به جبهه‌بندی‌های سیاسی و مقابله با یکدیگر تبدیل کنیم، خوب نیست.

وی افزود: احزاب و گرایش‌های سیاسی مختلف وقتی برای کشور برکت دارند که همه با تحمل نظرات یکدیگر، آنچه را که به مصلحت نظام است انتخاب کنند.

امام جمعه نیشابور خاطر نشان کرد: اینکه احزاب تبدیل به پایگاه‌های انتقام‌گیری و رو کم‌کنی شوند برای کشور مضر است، کشور مشکلاتی دارد که باید با دلسوزی، تلاش و وحدت حل شود.

مقری‌مؤذن خاطر نشان کرد: این چه کار غلطی است که دو سال مانده به انتخابات به فکر انتخابات هستیم و دو سال هم که می‌گذرد دنبال حاشیه‌های آن هستیم.

عضو اتاق فکر تبلیغ استان خراسان اظهار کرد: اگر جبهه‌بندی‌های سیاسی به مصلحت و منفعت مردم ضرر برساند، چیز بسیار بدی است.

امام جمعه نیشابور در خصوص مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای، خاطر نشان کرد: دشمن ۳۰ سال است کینه سوریه را به خاطر همکاری با ایران در طول ۸ سال جنگ تحمیلی و کمک به جبهه مقاومت در فلسطین به دل دارد، آنها می‌خواستند ۳ ماهه سوریه را اشغال کنند و حتی آنجا را محور شرارت نامیدند.

مقری‌مؤذن با بیان اینکه، آنها به خاطر اینکه انتقام شکست‌هایشان را بگیرند، مخالفان حکومت در سوریه را مسلح کردند، افزود: وهابی‌ها ،آمریکایی‌ها و صهیونیسم‌ها هدفشان انتقام‌گیری است.

عضو اتاق فکر تبلیغ استان خراسان با بیان اینکه سوریه راه حل نظامی ندارد و تنها راه حل، راه حل سیاسی است، اظهار کرد: بصیرت و آگاهی مردم سوریه نسبت به آنچه در کشورشان گذشت، اجازه نداد که دشمنان نتیجه بگیرند.

امام جمعه نیشابور ادامه داد: غربی‌ها باید بپذیرند، حل مسئله سوریه باید به خود مردم این کشور واگذار شود.

مقری‌مؤذن با بیان اینکه حکومت‌های قلدر دنیا به این نتیجه رسیدند که پیشنهاد درست در مورد سوریه، پیشنهاد ایران است، خاطرنشان کرد: برگزاری ژنو ۲ تأییدی بر حرف ایران است.

عضو اتاق فکر تبلیغ استان خراسان افزود: این نتیجه تیزبینی، هوشیاری و بصیرت افزایی ‌های رهبر معظم انقلاب است.

امام جمعه نیشابور بیان کرد: شاهد شکست جبهه غربی عربی و پیروزی برای نظام خیرخواه جمهوری اسلامی در منطقه هستیم.

مقری‌مؤذن اظهار کرد: گذشته است زمانی که با قلدری دنیا را اداره می‌کردند، ملت‌های اسلامی اجازه حضور ستمگران در منطقه را نخواهند داد.

خطیب جمعه نیشابور در پایان با اشاره به شرایط فعلی استان و کاهش بارندگی و اشاره به فرازهایی از دعاهای امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه، از مردم خواست برای طلب بارش باران و رحمت الهی دست به سوی آسمان بلند کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 9 =