هشدار عضو کمیسیون فرهنگی درباره فیلم‌های حامی فتنه در جشنواره فجر

پژمان‌فرعضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ با بیان اینکه مجلس فتنه را خط قرمز می‌داند، گفت: مجلس در مورد سینما حساس است و طبعا تحمل نمی‌کند که قرائت ناقص و ماهواره‌ای از این برهه تاریخی کشور بوسیله این ابزار مهم در جامعه منتشر شود.

خبرگزاری فارس: هشدار عضو کمیسیون فرهنگی درباره فیلم‌های حامی فتنه در جشنواره فجر

نصرالله پژمان‌فر رییس گروه هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس درباره جشنواره فجر گفت: جشنواره فجر طبعا مهمترین جشنواره سینمایی کشور و به نوعی ویترین سینمای ایران است اما زمانی که نام جشنواره انقلاب را با خود دارد طبعا باید چارچوب های آن را نیز در خود داشته باشد.

وی با بیان اینکه جشنواره فجر فقط جشن سینمای ایران نیست افزود: دبیر جشنواره فجر هم در صحبتهایی که داشته اند این جشنواره را جشنواره انقلاب می‌دانند و طبیعی است فیلمی که انقلاب را به چالش می کشد در این جشنواره حاضر نشود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه با بیان اینکه حضور در جشنواره فجر برای فیلمسازان امتیاز محسوب می شود گفت: همه فیلمسازان علاقمندند فیلم شان در جشنواره حضور داشته باشد چراکه به این واسطه فیلمشان دیده می شود و راه برای فعالیت بعدی شان هموار تر می شود پس حضور در جشنواره یک امتیاز است و دبیر جشنواره و هیات انتخاب باید بدانند که برای چه فیلم هایی این امتیاز را فراهم می کنند.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ افزود: اینکه همه چیز سینما را در فرم خلاصه کنیم عقلانی نیست. اگرچه به هرحال فیلم باید دارای فرم مناسبی برای ارائه معنا باشد ولی نگاه صرف به فرم در هیچ کجا وجود ندارد؛ کما اینکه در جشنواره های خارجی و در اسکار مواردی را دیدیم که از نظر منتقدان سینما فیلم هایی ارزش جایزه نداشتند ولی به جهت محتوایشان تقدیر شدند.

پژمان فر در ادامه با ابراز نگرانی از حضور برخی فیلم های حامی فتنه در جشنواره و تلاش برای حضور برخی فیلم های دیگر با این موضوع ادامه داد: چرا باید در جشنواره فجر انقلاب فیلم حامی فتنه حضور داشته باشند و حالا هم عده ای فشار بیاورند که آن فیلم هایی هم که با این موضوع جا مانده به جشنواره برود.

وی در ادامه از مسئولان جشنواره برای عدم حضور برخی فیلم های ضد امید و حامی فتنه در جشنواره تقدیر و در عین حال اعلام کرد که کمیسیون فرهنگی اخبار مربوط به جشنواره را رصد می کند و منتظر واکنش مناسب مسئولان فجر است که چطور برخی فیلم هایی که حاکمیت را در فتنه ۸۸ به چالش می کشد در جشنواره حضور دارند.

رییس گروه هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی ادامه داد: فیلم هایی که در این مدت درباره فتنه ساخته شده یکطرفه، فاقد انصاف و جزئی نگرانه بوده و حالا جشنواره انقلاب که جشنواره حاکمیتی است نباید زیر بار این فیلم ها در جشنواره برود.

پژمان فر در پایان با بیان اینکه مجلس فتنه را خط قرمز می داند، گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس سینما را یکی از مهمترین و موثرترین هنرها می داند و به این واسطه روی آن حساس است و طبعا تحمل نمی کند که فیلم هایی که یکی از مهمترین برهه های کشور را با قرائت ماهواره ای به نمایش می گذارد و تاریخ را تحریف می کند امکان بروز و ظهور پیدا کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 10