توصیه های مهم آیت‌الله العظمی وحید خراسانی به طلاب

  حضرت آیت الله وحید خراسانی با اشاره به این که ثمره تلاش تمام انبیاء به ولایت پیغمبر خاتم‌(ص) ختم شد، گفتند: روز میلاد رسول اکرم‌(ص) اجل روزهای عالم در طول تاریخ است.  به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید، امروز در مراسم عمامه‌گذاری طلاب با تبریک سالروز میلاد پربرکت رسول اکرم و امام صدق(ع)، گفتند: روز میلاد رسول اکرم‌(ص) اجل روزهای عالم در طول تاریخ است.

ایشان با اشاره به این که ثمره تلاش تمام انبیا به ولایت پیغمبر خاتم‌(ص) تمام شد، خطاب به طلاب گفتند: شما که به لباس مقدس روحانیت ملبس شده اید، باید از امروز زندگی خود را تغییر دهید.

معظم له، آراسته شدن به تقوای الهی و تعلم احکام و فقه اهل‌بیت‌(ع) را برای طلاب ضروری دانسته و یادآور شدند: با نیت خالص، خوب درس بخوانید تا بتوانید مردم را با احکام، اخلاق و عقاید اسلامی آشنا و تربیت کنید و اگر به این برنامه عمل نمایید، خوشبخت خواهید شد.

 حضرت آیت الله وحید خراسانی با تاکید بر لزوم انس طلاب با قرآن، به آنان توصیه کردند: از امروز انس بیشتری با قرآن داشته باشید و قرائت قرآن را ترک نکنید، چون قرآن، بهار قلوب مسلمین و مومنین است و با تلاوت آن، دلها زنده می‌شود.

ایشان با اشاره به آیه «مَا عِندَکُمْ یَنفَدُ وَمَا عِندَ اللّهِ بَاقٍ …/ آنچه نزد شما است پایان می یابد و آنچه نزد خداست، ماندنی است … (نحل/۹۶)»، تاکید کردند: عمر مثل برق می‌گذرد و باید قدر بقیه عمر را بدانید و  قرآن را ترک نکنید و به نماز اهمیت دهید؛ زیرا پیامبر (ص) فرمود«الصلاه معراج المؤمن/ نماز، معراج مؤمن است».

معظم له در پایان با اشاره به اهمیت نماز، یادآور شدند: خاتم النبیین(ص) در آخرین لحظات عمر شریف، آخرین کلمه اش توصیه به نماز بود و امیرالمومنین(ع) هم در نفس آخر، وصیت به نماز کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 5 =